Och här har det ramlat in kommentarer,najs.
Henric:
Tack så mycket för gillet av låten,sångljudet..Ja dessvärre får det vara så här då min mick har sett bäst före datum är jag rädd för. Svenska,ja det finns massor av låtar här av mig på Svenska..Av nån anledning så trivs jag med engelska språket,kanske inte alltid hundra i uttal osv. men vad gör det. Så länge det är kul så kör jag. Det är oftast ett tema/röd tråd som fastnar hos mig då jag har hittat nåt att gå på melodimässigt.Ibland på svenska ibland på engelska. Och det som kommer,på det språket blir det.
91:an:
Tack så mycket för kommentar och digg.Ja jag svävade ut i ett tidigt skede med nåt trumliknande men släppte det snabbt. Insåg att det sparsamma blir bäst i denna.
Kornstad:
Oj,ja tack så mycket. Varmt blev det av din fina kommentar i mitt hjärta.Bas,ja men det skulle ju kunna gå..Grundtoner utan krusiduller,det skulle ge ett helt annat tryck. Definitivt värt en test - TACK! Jag är inte riktigt nöjd med låten än så det kommer mer. Och då testar jag att lägga lite bas på väl valda delar..När låtarna har legat ett tag,så hör man vad som saknas eller ska dit.Och med lite hjälp från KR så kan det bara bli perfa

Eddi:
Tjenare,kul att du hittade in igen

och tack för digget. Slutet,ja en ensam bas ton som sista avslag..Kan ju lägga ett ackord också,men fastnade för det nakna avskalade i
en ton..Man kan ju också tänka sig ett slutackord alá hieroglyf 11-13
men sånt blir ju oftast snyggare på gura..Hmmm.. eller en ödslig vindil..Eller en skällande hund långt bort i fjärran..Nu fick du igång mig Eddi,ska kika på det. Det kan ju inte bli sämre..Låten är inte klar då jag har andra idér som testas så en version till lär det garanterat bli.
HOGGE!
Men det var kul att se dig igen. Hoppas du skriver nåt nytt så vi får njuta av din sköna stämma igen..
Du värmer mitt hjärta av din fina kommentar på min låt.
Asti står för ackeliret å jag har knåpat ihop resten och har hela ansvaret för ylandet

kul att du gillar den. Jag har lite kvar som testas i detta nuet,så det smyger nog upp en version till vad det lider.
######################################
Det var väl alla då, MEGA tack för kommentarerna boys. Nu känns det som om det blir en fin påskhelg så jag passar på att önska alla en trevlig påsk.
Och en sak till,
Ta det lugnt på vägarna,sänk farten och använd extra tiden till att skissera på en ny låt i lugnets tecken då ni sakta stävar i trygghet mot ert mål..Mike