Då skall vi se vad som sägs om detta korta utkast..
Asti:
Oj,tack så mycket Peter mycker fina ord

Ja jag har ett flow nu,så jag smider medans det glöder. Hittade en liten fining i mitt ljudkort igår kväll..Det lönar sig att läsa det finstilta i manualen..En möjlighet att skära i inspelnings skedet direkt.,.Har använt det här,men jag sjunger lite för starkt så jag skall dra ned ingångsvolymen lite för bättre sångljud,på det svagt sjungna så låter det klart bättre nu.Möjligen något högre diskant ja,men skimret som störde mig i "The reaper and the crow" är borta nu

Tar mixeriet sedan - dubblad reff - ev vers - ett brytande stick och vers outro. Sedan så kanske jag har en låt till..
Jag var på livets bakgård idag,begravning och hade ett starkt behov av att uttrycka mig då jag kom hem - sedan kom gäster så det blev inte mer idag..
Maria:
Tack så mycket snälla du,det glädjer mig att du tycker om denna

Mer kommer helt klart,mirakel görs medans man väntar men underverk tar lite längre tid

Jag hoppas få lite tid för denna på söndag,i morgon så är jag bokad hela dagen..
Marsall:
Tack - det glädjer mig att du gillar detta korta utkast..Håller med om att hålla igen och sjunga svagt under hela första versen..Jag har ju en del tryck i min pipa,men i denna låt så tror jag att jag vinner kilometer på att hålla igen..Anammar ditt tips helt klart.
Mr Zorrow:
Tack,glädjande att jag når över till hårdrocken

Det kan bli en fin ballad om jag fortsätter i denna anda och skulle nog funka att göra till en renodlad rockballad med fullt ställ...Om jag får ihop det hela

Mixar,det gör jag sedan då jag har alla delarna..Sången har för starka uttryck bland annat och lite felmixat,det fixar sig senare..
Toby:
Tack.Ja det är bara ett kort utkast som har en lustig uppkomst..Jag startade Cubase och skulle göra några ljudtester av mitt sångljud för tre dagar sedan. Jag blarrade/svamlade in nästan hela första versen från ingenstans och utan att ha något annat..Så det här är en vidareutveckling av det,men tyvärr hann jag inte mer idag innan det ringde på dörren..De tålmodiga har fått vänta på hela låtar,kan nog bli ett gäng versioner innan jag har allt..Kören i choruset är lite spretande ja,lite snävare blir nog bättre senare i mixen helt klart.
##############################
Fantastiskt fint omdöme om mitt korta test,det värmer verkligen min själ skall ni veta..KR när det är som bäst.
Några fina tips också,så nu skall jag försöka leva upp till mitt åtagande och fixa ihop detta

Mike