Forum > Demolåtar

Ränga-Däng Akke!

<< < (2/3) > >>

Marsall:
Du kan ju börja låten med detta Ackeljud o sen pang på rödbettan trummorna brakar in o nytt ackeljud dundrar in...bra början iaf :D

MaxB:

--- Citat från: Marsall skrivet 16.01.2018, 18:22:36 ---Du kan ju börja låten med detta Ackeljud o sen pang på rödbettan trummorna brakar in o nytt ackeljud dundrar in...bra början iaf :D

--- Slut citat ---

Som ensam acke låter den piezo, tunn eller så men om det efter nån takt kommer in bas och trummor tror jag den här är suverän.
Saknar kropp (är det 200-400 Hz?) även om den har själ...

Marsall:
Stämmer nog brare :DJag fick bara en inlevelse under lyss..tunn o lite dov gurastart sen pang lite tom Petty =50 man lirar saftigt en stund ..sen nedtag på vers lugnare sen pang tom p..osv :D Kan ju alltså ha 50 detta ljud som är nu :lol: B)

bjurte:
Tack för all input!
Hör nu så här i efterhand att det låter skit!
Har nog för krassa grejjer för sånt här, måste skaffa riktig mick o preamp... :(
Ähh... det får bli en Clean Strat eller Tele-knasster isället!

Wernborg:
Ja, det lät inte så akkigt. Tyckte precis som Asti att det lät som elgitarr också lite grand.

Kul att få omdöme att mitt ljud brukar vara bra. Tack Hmike.
Så då kan jag kort redogöra för hur jag brukar göra.

Först och främst. Ha en bra gitarr. Enligt min smak en "folk"-storlek typ Martin 000 tycker jag funkar utmärkt som ringa-racka och även enskild plock.
Hade tidigare en stor jumbo och det tog alldeles för mycket rum i inspelningen tycker jag.

Har inga märkvärdigheter när det gäller mikar och preamps. En vanlig sketen Studio Projects B1 eller en gammal ADK51 brukar det bli.
Miken brukar peka på halsen kring tolfte bandet lite vinklad mot ljudhålet till. Brukar funka rätt bra att lyssna sig till rätt position med lurarna på.

Dubba är bra också. Ett par stycken som gör exakt samma brukar bli fett.

Ingen direkt vetenskap, men för mig funkar det. (och Hmike då :D )

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion