Forum > Färdiga produktioner
Zorrow - Phrygian Funeral
bjurte:
Amehhhh.. Fan va Herrn va produktiv nu då!!
Och Näe, sänk inga guror, men däremot så tycker jag trummisen kan få flytta in i samma rum som guranisterna, kanske han ka få höjjas lite oxo tillsamans
med sångaren!
zorrow:
--- Citat från: Henric skrivet 13.01.2018, 09:53:59 ---1 Sång/Text budskap hörs inte går inte fram
2 Kompgitarrerna är för starka, speciellt den med mkt dist är för stark(a) och tar upp för mkt plats i ljudbilden
3 Har svårt att (p g av punkt 2) urskilja och konstatera om där är någon bas
Liret är det inget fel på, tycker mej ana att det är det inte på sånginsatsen heller, arret/harmoniseringen är coolt på ett disharmoniskt vis som jag antar hör genren till, känns som det är omöjligt att komma med konstruktiva kommentarer som för projektet framåt så länge punkt 1-3 inte är åtgärdade!
Mvh Henric
--- Slut citat ---
Tack för lyssning Henric. Sången och trummorna höjda. Hoppas det blev bättre.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.01.2018, 10:23:23 ---Mera Zorrow..Najs.
Ja det där med kompgurorna ja och sångens låga volym samt trummornas och sångens tillkortakommande gentemot kompgurorna ja :D
Jag skriver under på Henrics eminenta kommentar om mixen.
Lite mixning så har du denna också.
Mike
--- Slut citat ---
Tack Mike, som sagt försökt åtgärda...
--- Citat från: Marsall skrivet 13.01.2018, 10:50:26 ---Finfin låt som kan bli mumsfilli också..Gurorna är ju bra med in the nu men trummorna är i sitt egna trumrum en bit hoss grannen :)
Den sköna Plockguran in the face o sänkning på kompguran så kommer det övriga med på köpet ..Rock on B)
--- Slut citat ---
Trummissen blev insläppt från kylan :D Funkar?
--- Citat från: Asti skrivet 13.01.2018, 11:23:58 ---Oj, vilket maffigt gitarrsound! Du är mästare på detta!
Använder du mjukvara eller förstärkare/effektburk?
Gillar dom lite "aviga" harmonierna också!
Måste dock hålla med tidigare inlägg om mixen. Gitarrerna är lite för
starka gentemot övrigt. Höj sång, bas och trummor alternativt sänk gitarrerna,
så tror jag du får en mer balanserad mix!
/Asti
--- Slut citat ---
Hej Asti, jag kör genom THR 10X förstärkare med USB. Kul att du gillar soundet och harmisarna :D Tack för kritik.
--- Citat från: bjurte skrivet 13.01.2018, 13:18:25 ---Amehhhh.. Fan va Herrn va produktiv nu då!!
Och Näe, sänk inga guror, men däremot så tycker jag trummisen kan få flytta in i samma rum som guranisterna, kanske han ka få höjjas lite oxo tillsamans
med sångaren!
--- Slut citat ---
Petat med denna sedan 2016. Det mesta har varit på plats länge utom sången. Ingen sänkning av guror men höjning på trummor och sång. Dina ord är min lag :P Funkar mixen?
Marsall:
Mycket bättre nu kom den sköna plockguran till sin rätt ..Vid 55 0 129 kunde kanske trummorna lira pukspelsrytm med kompet alt discotakt på hihaten o betona kompet lite bättre för bättre flow om möjligt det funkar bra när trummisen avslutar med sin rundvandring på trummorna som avslut B)
bjurte:
upp med 'kicken' lite man hör mest virvel nu!
Även sången upp! Men det är på rätt väg nu!
zorrow:
--- Citat från: Marsall skrivet 13.01.2018, 19:29:57 ---Mycket bättre nu kom den sköna plockguran till sin rätt ..Vid 55 0 129 kunde kanske trummorna lira pukspelsrytm med kompet alt discotakt på hihaten o betona kompet lite bättre för bättre flow om möjligt det funkar bra när trummisen avslutar med sin rundvandring på trummorna som avslut B)
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och intressant kritik igen Marsall. Discotakt vet jag inte hur den går :wacko: men jag ville ha rena stackatotrummor för att få fram dynamiken i låten mellan den passagen och när trummisen går bananas.
--- Citat från: bjurte skrivet 13.01.2018, 19:44:51 ---upp med 'kicken' lite man hör mest virvel nu!
Även sången upp! Men det är på rätt väg nu!
--- Slut citat ---
Jag har höjt kicken ett snäpp. O sången ett halvt snäpp. Är min herre nöjd nu? ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida