Forum > Demolåtar

EMU feat WERNBORG: Change Your Mind

<< < (5/6) > >>

mahan:
Oj ojoj .......vet inte vilken version som e på gång, but who cares.
Alldeles fantastiskt skönt för både kropp o själ. Superhärligt sumpigt sound på pianot o synthen, seglar iväg stödd av en extremt snyggt arrad bas. Lirandet otroligt tajt fast inga perkussioner finns med, snyggt.

Och sången då, jag gillar den väldigt. Stundom en härlig touch av Phil Collins och jag är övertygad om att med några gångers genomsjungning så att du blir "vän" med melodin så blir detta en riktig känslorivare.  :wub:

Arret var det ja, passar mig alldeles förträffligt, great, litet men naggande gott.

Kör hårt, snyggt jobbat! :)

h.  johan

EDIT: kolla ackorden kontra basen vid 1:19-1:22, nåt som aningen strider där, bara lite ;)

Emulator:
Mr Mahan, tack!

Jo, Wernis påpekade att det va några toner på pianot som borde väck där. Skall kolla denna!

tack för fina ord och lyssning!  :wub:

DåligtGehör:

--- Citera ---Och basen..tja, jag gillar utflykterna den gör smile
--- Slut citat ---

Jodå det gör jag med. Men vidhåller att några är, ok om än kanske inte omotiverade så mindre lyckade. Det mesta låter bra fram till 2:25 men där börjar det vackla en kort stund. Likaså mellan ca: 3:02 - 3:25 är basen varken övertygande eller stödjande utan mer famlande. Kanske inte mycket att snacka om men jag tycker det är synd när det i övrigt är bra basspel.

Emulator:
Ska kolla igen då och snacka med basisten lite. Kanske är jag för godtrogen när man får in jazzproffs :lol: Är ju vanare med några mangliga distade syntbasar...som kansek inte låter lika vackert.

tack för påpekandet :)

Dividend:
Avslappnande, tycker du (?) sjunger bra, mycket bra t o m.

ANnars är det nog inte riktigt min kopp te, men den hamnar i mp3spelaren, kan ju växa...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion