Kontrollrummet

God Jul - alla musikälskande kreatörer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

God Jul!

Hoppas ni alla har den jul ni önskar er!

Berätta gärna om dina musikprojekt idag och imorgon (2017 och 2018).
« Senast ändrad: 24.12.2017, 10:36:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
God Jul!

Jag börjar väl då...  :P

2017
Spelade mycket ute på öppna scener mestadels.
Det mesta är dokumenterat: http://elvshand.shivas.se

Hade en scen tillsammans med Caroline Williams under en tid innan året som snart gått och halva 2017. Efter det har jag fortsatt spela ensam och tillsammans med olika personer på andra scener, tre-fyra gånger per månad. Närmare jul har jag fokuserat mer på egna nya låtar och att lära mig att spela fler covers, låtar som jag gillar att sjunga och spela.

2018
Vet inte säkert vilken riktning musiken tar mig. Har tankar på att göra fler backingtracks för livescenen och även att öva mycket mer med de pedaler jag har (loop, pitch,körstämmor).
Förutom det blir det mer inspelningar med många instrument och röster. Har inte varit lika aktiv på kr som tidigare år. Kanske blir det ändring på det - om fler vaknar och aktiverar sig.

God fortsättning alla!
« Senast ändrad: 24.12.2017, 12:51:44 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
God Jul!
Ja du har verkligen kommit igång Max! Kul!!!

Mitt 2017 innebar en platta med Gränsfejd, sen blev det inte så mycket mer med det. Hoppade in kort i ett storband men tiden räckte inte.

Håller som bäst på att dra igång ett nytt band. Första repet nästa vecka. En låt ligger uppe för sågning under halvfärdiga.

Hoppas på lite mer publik under 2018.

:)


Edit: plattan kom visst 2016, tiden går fort när man har roligt.
« Senast ändrad: 24.12.2017, 10:50:40 by Wernborg »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
God jul alla på Kr,hoppas ni får det alldeles underbart i Jul  :wub:

Igen ide´att kika bakåt,så jag kikar framåt. Har fått ny energi till musiken så det blir nog lite mer 2018.
Insett att jag börjar bli klen i fingrarna så jag har köpt mig en tränings makapär som redan gett resultat..Fick kramp hela tiden då jag tog barré ackord på ackeguran..Nu går det liksom lite lättare,kvar att lära mig ett E7  :rolleyes:

God Jul

Mike


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
God Jul tillönskas er alla!

Idag blir det traditionellt blues! Inte bokstavligt utan tvärtom - musikaliskt och med dur-touch ( :wacko: ^_^) i samband med ett öppet julbord. Kan bli lite annat stuk också beroende på vem/vilka som kommer förbi och sjunger!

2017 har varit ett mellanår pga stor kreativ och tidsbelastning från andra håll än musiken, men man hoppas ju alltid att det blir mer tid längre fram!

För 2018 har jag släppt nästan alla musik/ljudrelaterade plottriga sidoprojekt/engagemang för att kanalisera energin mot sådant jag själv vill höra  :rolleyes:


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
God Jul på er alla.

2017 var ett rätt produktivt år. Calle och jag har en massa halvfärdiga låtar på olika stadier... några är bara ideer medan en del är nästan klara.
2018 hoppas jag att vi får största delen av låtarna klara. Personligen vill jag koncentrera mig på att på riktigt lära mig använda några utvalda pluggar ordentligt istället för att slänga på en massa bara för att jag har dem...liksom. får se hur det går

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
God Jul alla :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
God Jul alla KR-medlemmar!

2017 har tyvärr inte varit så produktivt pga hörselproblem och datorkrångel

2018 hoppas jag på!  :)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
God Jul allihopa! Mera tid i studion, byta plats på studio och snickarverkstad och få in mina musikervänner i den nya studion för att lägga mer riktiga instrument och mindre virtuella hoppas jag kunna göra. :rolleyes: Gott nytt år med! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
God Jul och God fortsättning alla KR:are.

För min del var 2017 det året jag hoppade av mitt band (hände för lite och fel saker) men drogs omgående in i ett annat projekt som vi håller på att starta upp.  Med precis full sättning så ser jag verkligen fram mot 2018 med det gänget samt att fortsätta sitta själv på kammaren och komma på fler alster än vad jag lyckades med 2017, när det var trubbel i det extrarna musiklivet s.a.s.
Med lite tur så dimper det dessutom ner en ny (fast beggad) gitarr som jag verkligen vill ha.  Mer om den senare, förhoppningsvis.   

Ang. KR så hoppas jag dels att vi som ändå hänger här fortsätter med det, dels att vi kanske kan utöka den skaran under 2018.

/Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Burnin_Sven

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 016
    • Visa profil
2017 var ett riktigt jävla skitår, folk blev sjuka och några dog ja fy fan vilket jävla år så ni får ursäkta. Jag återkommer nästa år om man lever