Forum > Demolåtar

När bilarna brinner i stan

(1/3) > >>

Wernborg:
Tjena,

Hundra år sedan jag la upp en låt här. Håller på och snickrar ihop en repertoar till mitt nya band. (Fortsättning på Gränsfejd på något sätt kanske, för er som har koll på vad jag gjort tidigare)

LÅTNAMN: När bilarna brinner i stan
ARTIST/GRUPP: Utan namn än så länge
GENRE: Arenapop?
KOMPOSITÖR: W
INSPELNINGSÅR: 2017-12-23
FORMAT: mp3

Kul med kommentarer om högt och lågt. Vi hade tänkt att arra/prodda tillsammans och sedan spela in som ett band, alla på en gång, så mina demos blir mest som ett slags instuderingsmaterial till resten av gänget. Men säkert behåller vi en del av det som görs i mina demos.

Asti:
Ja, det var på tiden!  :)
Trevlig, trallvänlig låt som för tankarna till Gessle! Snygga gitarrer och fint framförd totalt sett!
Stereoperspektivet tycker jag kunde breddats mer. Nu känns det aningen för centrerat...
Ljudbilden kunde kanske fått något mer diskant och bas och trummor lite mer botten. (Kanske min hörsel som spökar)
I första "när bilarna brinner" (i mitten av låten) får jag en känsla av att sången inte kommer in exakt rätt!?
Måste va kul att få det här "omsatt i praktiken" och framföra den live med band! Lycka till med nya bandet!
/Asti

Harmonica mike:
Skön dänga Wernis,lite radiopotencial i denna.

Jag fick lite Tom Petty vibes vilket jag diggar. Bra sång!

Liret guld som vanligt,möjligen något kraftig baskagge men inget som stör.

Bra jobbat.

Mike

Marsall:
En låt i tiden o arenapop stämmer bra fattas ju fläsket men behövs inte i min lyss det får ju bli när ni står på arenan ;) inledningen smakar U2 o sen när sången kommer blir det mer svenskarena då :D
mixen e skön o layback..Sången långt bak i ljudbilden o behöver ett myrben upp för upphottning som sagt fläsket på det övriga tar ni live på arenan ..En skön o modern låt i tiden :)

MaxB:
Har hört av en trummis att jag också borde bygga vissa av mina låtar runt trummorna, som du gör här med kicken.
Är det ett medvetet val? Gitarrslingor ger mycket U2-sound - bra!
Ja, roligt att leverera till andra bandmedlemmar och sen se vad som växer fram då alla är med och präglar helheten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion