Jodå, hyfsad Status Quo cover men...
Nädå, svänger bra men som den Status Quo fan jag är måste jag ju bara nämna att när Francis Rossi spelar solo kompar han inte samtidigt... alltås en gitarr till vänster (Rick Parfit) och en till höger (Francis Rossi) och i denna låt skall sologitarren vara till höger (ur lyssnarens synvinkel) och inte i mitten
.
Bra jobbat 
//Space
Vi (jag) testade först att köra på bara grundkompgitarren plus en till solo, men la sen dit en till komp för att få solot i mitten, eller snarare för att få kompdrivet i hela ljudbilden. Testade sen återigen att mixa med bara två gitarrer, men det blev mer ös så här. När vi spelar live hamnar ju sologitarren också i mitten...

Missade du att vi spelade typ alla verser o vändor helt annorlunda än Status? Hörde det själv när jag lyssnade på orginalet. Jag fick "modda om" solopartierna för att passa till ganska felaktiga ackordsvändor i grunden. Alla Q låtar är typ ini h-e komplicerade, nåt typ inte en enda rocknrollgitarrist jag känner, de tror att det är skitlätta låtar, allt går lika inbillar de sig. Tills de ska försöka spela dom. Inte en enda vers i nån låt går väl likadant. Hur de kan komma ihåg allt live?! Status Q är visst det band som haft flest listettor i UK, fler än Beatles.
En annan av deras låtar vi brukar köra som extranummer är Big Fat Mama, fast jag inte klarar att sjunga i den tonarten nåt vidare. Nu efter juluppehållet planerar vi i alla fall mer inspelningar. Väldigt kul med den yngre trummisen som är så intresserad av både musiken o inspelningstekniken. Annars brukar ingen av spelpolarna ha några åsikter alls om ljudet; "äh, det där är väl bra" typ. Är man två som kan lyssna o bolla ideér blir det ju så enormt mkt lättare. Christian spelade upp en backtrack han gjort till Final Countdown, den hade han hållit på med nästan dygnena runt i två månader med. Han har Protools program i dator o även mastringsprogram, det sista har ju inte jag. Tror inte han har några vettiga monitorer, men det har ju jag så kanske vi kan mastra i min studio om han tar hit sin dator.