Kopierar in mina kluddanteckningar rakt av. Ber er bara förstå att när jag skriver ner saker så hittar/letar jag efter vad jag tycker är mindre lyckade grepp men jag tycker att alla bidrag är braiga!
KR-Festival#51-Tyck
Låt 1. Asti - Varje gång jag var med dig.
Lät konstigt nog väldigt lite soul på första lyssningen men det ändrades snabbt efter mer lyssnande.
Klassisk låtuppbyggnad och en bra sådan. Många element sitter som en smäck förutom nåt blåsljud som
låter plast och stör en smula. I övrigt som vanligt mycket kompetent utfört.
Poäng: 3Låt 3. Eddi, Perre, MaxB, Isabella: Vem tänder stjärnorna
Ingen oäven idé att soula till denna låt. Tight och bra utfört men här finns flera ljud som jag inte
tycker hör hit bl.a. diverse synthljud som jag skyr i allmännhet (en defekt jag har). Lite mycket
reverb på en lite för hög sång. Vill ha vanlig bas också.
Poäng: 2Låt 5. MaxB: In the dark of the night
Det finns ngn. igenkänningsfaktor här men kommer inte på vad det kan vara. Det kan vara fantasier men
är ett bra tecken tycker jag. Det låter bra. Skumt att trummisen kör kantslag och ride samtidigt
i början. Bättre sen.
Poäng: 4Låt 6. Morgonte: Köpfest
Förstår proggkänslan här men det är nog svenskan och att rösten är dov liksom. Bra funkig bas men
blåset lämnar övrigt att önska. Det ligger rätt dock.
Låt 7. Eddi & Perre: Fight harder to be sound
Julsoul? Igen blåsljudet för dåligt helt enkelt. Svårt med datorblås! Låten växer dock med
lyssningarna. Skulle behöva mer trumprogrammering alt. riktig trummis.
Låt 8. Egghuvud: He is gone
Nu jäklar snackar vi soul! Underbar början och bra rakt igenom. Mycket the Jacksons/Motown över
denna. Ljuden osar 60-tal och det är bra i min bok. Lite lång möjligtvis.
Poäng: 5Låt 9. MaxB: Do you feel lonely
Nu pratar vi blues-soul. Inget fel med det! Direkt sång i början a'la Max. Bra ljud och väl utfört.
Poäng: 1
/Fuzz