Forum > Färdiga produktioner

Hockey Dog - (Pet Suite part I)

<< < (2/13) > >>

tsmalmbe:
Panoreringen av gitarren i början är skum, alltså gör det lopsidigt. Lite tröttsamt.

Virveln, den hejdundrande virveln. Den är inte inspelad i samma utrymme som resten av orkestern (och publiken) sitter i. Den är en ultrahypeclenakomprimerad popvirvel, mitt bland det lejdbackade jazzliret. Det rycker i min ryggrad varje gång den  slår.

Virveln sitter sen betydligt bättre i partiet 5:00 -> (men kunde vara bättre)

Alla andra instrument lämnar mig mållös av beundran.

Vid 6:16-6:50 låter det verklig overload. Antingen spricker rören i limitern, eller något annat, men det pumpar och distar över hela alltihop. Passar inte genren.

Snälla, säg att slutet är Kjaerhus filter, yes?

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 29.09.2007, 17:30:30 ---MÄH!!!  :angry: feat 0,0019% emulator sa vi ju för introsamplingen o soundcheck :(  :angry:  :angry:
- - -
Nu när jag lugnat mig. detta är något av det finaste jag hört på KR. Fantastiskt skön transport fram tillswingdelen. Underbara trummor, bas gitarr....och blåset är  skitläckert.
igen då: jäklar så bra trummor.
Har ju tyckt en massa över msn, så nu får det fanken vara nog med beröm...
Något av det vassare jag hört från dig, ihop med arret på learn your lesson.

--- Slut citat ---

:wub: Finaste på KR.  :wub:
Tack för fin assistans när jag mixade.

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.09.2007, 17:54:31 ---Funkar bra detta,nu har jag nåt att sätta tänderna i.Tänker lira piano till detta.

--- Slut citat ---

Nice. Play-along-jazz!!

Tack för berömmet.

Wernborg:

--- Citat från: ynot skrivet 29.09.2007, 20:04:37 ---riktigt bra helt klart.
saknar basen i första delen.. känsla som fasiken tonerna på guran i början mmmmmmmmmmumma.
trummor nice
fint stämning i hela stycket
tumme rakt upp

tony

--- Slut citat ---

JAAAAAAA! Så klart. Spelade in gitarren för ett tag sedan och la basen på gitarren med oktaver på. Idag när jag spelade in basen glömde jag helt enkelt att spela om basen i introt.

Bakläxa minsann.

Tackar annars mannen.

Wernborg:

--- Citat från: 1up skrivet 29.09.2007, 20:24:47 --- :D Alldeles för bra jue! :( ;)
Är det här livespelat alla instrument eller vad är det frågan om?
Låter skitbra iaf.
Vad heter ackorden 01:23 , 01:25? Väldigt skön överång. Du byter från moll till dur eller nått?
05:00- där är mitt favoritgroove för låten.
Jättehärligt ljud på basen!
Fixa roligare slut dock!
Annars blir det 5 stjärnor av 5 möjliga här ifrån Västerås! (Lite lessen, men stimuleras också för att nå liknande kvalitet på mina egna kompositioner.)

--- Slut citat ---

:wub: Japp. livespelat förutom trummorna som är blandat handknackat med loopar. Blir alltid lika glad om nån gillar vad jag gör på bas. Tog ner den från väggen idag med minst fem år gamla strängar. :D

Undrar vad du menar för ackord?

Så här i alla fall:

Hm F#m
Dm DmMaj/C# Dm7/C Dm6/B Bbmaj7 A7

D Dmaj7
G/D
D Dmaj7
G E7
E7b9 A7

typ...

Tackar ödmjukast.

Edit: Jösses vad jag blandar H och B och # och b , men skit samma.....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion