Forum > Färdiga produktioner

Hockey Dog - (Pet Suite part I)

<< < (8/13) > >>

equality:
Lyssnar i mina lurar nu.
Ja, livekänslan i öppningen gillar jag och det är gott att gitarren verkligen blir stämd. Men att folk inte kan hålla snattran!? Sånt retar jag mig på irl också.
Saxen är hur snygg som helst, ståpälsvarning! Trummorna låter bra i mina amatöröron. (Jäddrar vad han bankade på igår, Anders Kjellberg.) Gillar rytmbytena.
Kan inte med publiken vid 04:07!  :angry: Tvåstämmiga partiet helt ok. Kanske aningen svårt att att se framför sig dock. Ytterligare en saxofonist dyker upp på scenen. Jag menar om du vill behålla livekänslan?
Sen dags för några kända slingor.  ;) Fett chorusljud på guran! Hur gör du? Doubletrackad? Det kan jag invända mot sticket är att rummet blir helt annorlunda. Låter som ni helt lämnat livescenen nu, särskiilt när synthen drar igång. Hade önskat att guran ersatte synthen. Ljuden blir mer polerade. Inte mig emot men lite ologiskt? Hade möjligen uppskattat en återgång till den Santanaaktiga öppningen som verkligen är snygg. Men det är din låt och du måste ta den dit där det är rätt för dig. Ja, mest synpunkter på arr och komposition eftersom mixologin inte riktigt är något jag behärskar.
Sammanfattning: Helskön jazz-rock åt fusionhållet. Håller för gott och väl sju minuter. Gnället gäller småsaker. Sparas.

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 01.10.2007, 02:30:23 ---Lyssnar i mina lurar nu.
Ja, livekänslan i öppningen gillar jag och det är gott att gitarren verkligen blir stämd. Men att folk inte kan hålla snattran!? Sånt retar jag mig på irl också.
Saxen är hur snygg som helst, ståpälsvarning! Trummorna låter bra i mina amatöröron. (Jäddrar vad han bankade på igår, Anders Kjellberg.) Gillar rytmbytena.
Kan inte med publiken vid 04:07!  :angry: Tvåstämmiga partiet helt ok. Kanske aningen svårt att att se framför sig dock. Ytterligare en saxofonist dyker upp på scenen. Jag menar om du vill behålla livekänslan?
Sen dags för några kända slingor.  ;) Fett chorusljud på guran! Hur gör du? Doubletrackad? Det kan jag invända mot sticket är att rummet blir helt annorlunda. Låter som ni helt lämnat livescenen nu, särskiilt när synthen drar igång. Hade önskat att guran ersatte synthen. Ljuden blir mer polerade. Inte mig emot men lite ologiskt? Hade möjligen uppskattat en återgång till den Santanaaktiga öppningen som verkligen är snygg. Men det är din låt och du måste ta den dit där det är rätt för dig. Ja, mest synpunkter på arr och komposition eftersom mixologin inte riktigt är något jag behärskar.
Sammanfattning: Helskön jazz-rock åt fusionhållet. Håller för gott och väl sju minuter. Gnället gäller småsaker. Sparas.

--- Slut citat ---

Visst är publiken jobbig som inte håller käften  :lol:

Får fylla i alla frågor:

Den tvåstämmiga saxen är fyrstämmig och jag har ingen aning om hur det skulle se ut live. Men visst hade det varit underbart om tre till kom in på scenen och sedan bara gick efter att ha spelat i 15 sekunder.

"Chorusgitarren" är i själva fallet en gitarr. Jag spelar i oktaver och har därefter dubbat med en vibrafon.

Och sedan den sista synthen då..... som också är en gitarr med en synthgitarrseffekt från min Boss GT6.

Mmmmmm. En återgång till intropartiet - håller den för nio minuter då, vilket den lär bli om jag lägger till det igen.

:)

Stort glatt leende på mig nu.  :D Tack för det en måndagmorgon.

Twilight Zound:
Inte min gebit men snyggt som fasen ändå...

tsmalmbe:
Virveln låter dödskomprimerad fortfarande, saknar dess naturliga klang överhuvudtaget. Soundet är ju nu helt annorlunda givetvis.

Partiet 5:00 -> är väldigt mycket högra i volym jämfört med det andra. Virveln fungerar mycket bra. Vissa kraschar är malplacerade, annars skulle trummisen få vara lite vildare t.o.m. i min smak.

Wernborg:

--- Citat från: Twilight Zound skrivet 01.10.2007, 10:26:31 ---Inte min gebit men snyggt som fasen ändå...

--- Slut citat ---

Tack.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion