Forum > Färdiga produktioner
Hockey Dog - (Pet Suite part I)
equality:
Kan ha varit Carpenters när jag tänker efter...
Wernborg:
Vi har nog youtube-at på samma sökning tror jag. :D
Det är lätt att fastna där bland alla godningar....
Wernborg:
Nya filen i trådhuvudet.
Ver 2 den 30/9-07
Har rensat ordentligt i cymbalträsket, tagit bort en del slag och sänkt andra.
Basen har jag skurit lite i för att få bort lite strängrassel. Har även fyllt ut den lite i botten.
Fixat till så att cafesortlet hörs i hela introt.
Tagit bort kompressorn från mastern.
Eq-at mastern något. Vässat lite kring 4k och 180.
Skurit av virveltrumman vid 2,5k i första delen av låten.
Bytt orgelsound i slutet och lagt det mer mot mitten.
Tror inte jag glömde något nu.
Tack alla för jättebra konstruktiv kritik.
Är jag klar?
Harmonica mike:
Märker nästan ingen skillnad på version 2... :(
Möjligen har du rattat i virveln och dragit upp saxen lite,samt lättat nåt på mastern..Mixen låter klarare,så även basen..Det är väl det enda jag hör..En bra och svängig låt har blivit klarare eller färdigare - beroende på hur man ser det..
Jag gillar oxå intro delen,låter som om bandet provar sina prylar/ljudcheckar inför ett fullsatt matställe..Kul ide,antar att emu har ett finger med i den biten.
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.09.2007, 18:48:28 ---Märker nästan ingen skillnad på version 2... :(
Möjligen har du rattat i virveln och dragit upp saxen lite,samt lättat nåt på mastern..Mixen låter klarare,så även basen..Det är väl det enda jag hör..En bra och svängig låt har blivit klarare eller färdigare - beroende på hur man ser det..
Jag gillar oxå intro delen,låter som om bandet provar sina prylar/ljudcheckar inför ett fullsatt matställe..Kul ide,antar att emu har ett finger med i den biten.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Virveln är markant mjukare nu. Tycker jag själv i alla fall. :D
Introt ja. Emus idé.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida