Forum > Färdiga produktioner

Hockey Dog - (Pet Suite part I)

<< < (6/13) > >>

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 30.09.2007, 02:11:14 ---...och möjligen också nåt äldre jazzstycke... äsch. Meddelar om jag kommer på nåt mer.

--- Slut citat ---

Kom på det..... Antar jag?

Första textraden "Are we really happy here..." är samma toner som mina första i swingtemat fast lite ommöblerat rytmiskt.

Undra om det var den du tänkte på?

Harmonica mike:
Tjena.
Lyssnade igen.Kunde liksom inte låta bli.Mycket kompetent detta men..

Vid 5.00 där svänget drar igång så låter det som om allt hoppar in lite abrubt.Ungefär som om det är två olika låtar ihop klippt.Med tanke på hur snyggt det är lirat på swing delen så skulle jag sett att det var liite mera genomtänkt i övergången.Basen låter lite som när jag spelar fel på nån ton,här låter det på alla toner.Vad har du för bas? Och vilka effekter har du lagt på den? Missförstå mig inte nu,det är asgrymt lirat - soundet kunde varit renare,tycker jag,men det blir väl så när man lirar synt bas :P

Nu skall jag öva lite piano å bas till denna..Nyttigt för mig med alla snygga färgningar..

Som jag ser det så är du den skickligaste musikern på detta forum,och dina mixar börjar bli i samma klass..Nu smörade jag lite - men så är det.

Mvh
Micael

Wernborg:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.09.2007, 12:56:46 ---Tjena.
Lyssnade igen.Kunde liksom inte låta bli.Mycket kompetent detta men..

Vid 5.00 där svänget drar igång så låter det som om allt hoppar in lite abrubt.Ungefär som om det är två olika låtar ihop klippt.Med tanke på hur snyggt det är lirat på swing delen så skulle jag sett att det var liite mera genomtänkt i övergången.Basen låter lite som när jag spelar fel på nån ton,här låter det på alla toner.Vad har du för bas? Och vilka effekter har du lagt på den? Missförstå mig inte nu,det är asgrymt lirat - soundet kunde varit renare,tycker jag,men det blir väl så när man lirar synt bas :P

Nu skall jag öva lite piano å bas till denna..Nyttigt för mig med alla snygga färgningar..

Som jag ser det så är du den skickligaste musikern på detta forum,och dina mixar börjar bli i samma klass..Nu smörade jag lite - men så är det.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Det där med övergången var liksom meningen. Att det skulle dramatiskt förändras, men visst, övergången kanske kan göras snyggare.

Ang. basen då. En Ibanez SGR (soundgear) tror jag den heter. Jäkligt bra bas för pengarna. Denna gången spelade jag in utan effekter, bara något komprimerad i efterhand. (Reverbet på basen i introt är inte med i själva låten sedan.) Oljudet du hör på basen är förmodligen min orutin på instrumentet som lyser igenom. Lite väl mycket strängrassel kan hända.

Kul att du återvände.  :) och jag gillar smör.  :wub:

equality:

--- Citat från: Wernborg skrivet 30.09.2007, 12:24:10 ---
--- Citat från: equality skrivet 30.09.2007, 02:11:14 ---...och möjligen också nåt äldre jazzstycke... äsch. Meddelar om jag kommer på nåt mer.

--- Slut citat ---

Första textraden "Are we really happy here..." är samma toner som mina första i swingtemat fast lite ommöblerat rytmiskt.

--- Slut citat ---

Mitt i prick! Himla go låt, den också. Tror dock jag kände igen den som en Shirley Bassey-låt eller var det Carpenters?  :P Vilken fin videoversion. Kul att se honom lira så på sin Ibanez AS 200. Jag har själv en AS 100 :rolleyes:.

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 30.09.2007, 13:11:34 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.09.2007, 12:24:10 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Mitt i prick! Himla go låt, den också. Tror dock jag kände igen den som en Shirley Bassey-låt.

--- Slut citat ---

Aha. Den måste jag kolla upp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion