Forum > Färdiga produktioner

Hockey Dog - (Pet Suite part I)

<< < (3/13) > >>

Wernborg:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.09.2007, 20:42:30 ---Panoreringen av gitarren i början är skum, alltså gör det lopsidigt. Lite tröttsamt.

Virveln, den hejdundrande virveln. Den är inte inspelad i samma utrymme som resten av orkestern (och publiken) sitter i. Den är en ultrahypeclenakomprimerad popvirvel, mitt bland det lejdbackade jazzliret. Det rycker i min ryggrad varje gång den  slår.

Virveln sitter sen betydligt bättre i partiet 5:00 -> (men kunde vara bättre)

Alla andra instrument lämnar mig mållös av beundran.

Vid 6:16-6:50 låter det verklig overload. Antingen spricker rören i limitern, eller något annat, men det pumpar och distar över hela alltihop. Passar inte genren.

Snälla, säg att slutet är Kjaerhus filter, yes?

--- Slut citat ---

Japp, dessa virveltrummor. De driver en till vansinne. What to do? Försöka mjuka till lite kanske.
Ska genast ta bort compressorn på mastern. Fan, jag kan inte sånt och det blir ju extra tydligt i en sån här dynamisk låt.

Slutet är Boss GT6 som förvränger en elgitarr.

Tack.  :)

tsmalmbe:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.09.2007, 21:50:50 ---Japp, dessa virveltrummor. De driver en till vansinne. What to do? Försöka mjuka till lite kanske.

--- Slut citat ---

Låt den vara au naturelle. Helt utan kompressor. Styr bort det vassa 1-4k med en musikalisk eq. Lägg på ett bra rum.

equality:
Lysande! Du spelar i en egen division. Sticket börjar som en annan låt? Jacob Hellman??
Ska lyssna nogrannare när jag kommer i mina favvolurar. Detta var en suverän uppvärmare till konserten med Lars Jansson trio vi just varit på.

Emulator:
introgitarren: TITANIC :D

Wernborg:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.09.2007, 22:24:30 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.09.2007, 21:50:50 ---Japp, dessa virveltrummor. De driver en till vansinne. What to do? Försöka mjuka till lite kanske.

--- Slut citat ---
Låt den vara au naturelle. Helt utan kompressor. Styr bort det vassa 1-4k med en musikalisk eq. Lägg på ett bra rum.

--- Slut citat ---

Må pröves.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion