Och två nya på V6,nice.
Marsall:
Oj,ja nu känner jag mig glad på riktigt. Stort tack för gillet,nästan så jag rodnar här

Ok,lite sch ljud i början bra,det fixar jag till. En idé till,muta pianot..Ja varför inte,klart värt en test då det rullar samma ackordsrunda rätt många takter. Wernborg hade en fining också,dra upp pianot en oktav på nåt ställe..
Kanske mutat piano,med sången understödd av cello..? Bra tips,ska kolla på det. Men sången först,den måste sitta till 100%
Asti:
Tack Peter. Ja det är nog stavfels nisse som har lurat mig..Trettio år sedan jag läste komvux..Truth skall det vara med läspning..Det blir lätt scchhh ljud om läspningarna och alla s så jag brukar undvika det så mycket det går. Ibland så byter jag ut orden för att slippa ratta och krångla i mixen

Jag har nåt rackel med min sångmick som gör problemet än värre..Tror att den varit i golvet eller nåt,kanske med lite hjälp från barnbarnen..Ibland så fräser det svagt om tagningarna..Lite som ett elektriskt högfrekvent ljud. Uppstår oftast vid ett speciellt tonläge i min röst. Det kommer och går av sig självt..En lång tagning kan vara hur bra som helst för att låta kasst en bit in..
Första tagningen av den här låten hade massor av såna ljud. Nu har jag skruvat och rattat i mina grejor och trippelcheckat signalkedjan men hittar inget fel.
Blir nog till att låna hem några fantommatade mickar från lokala dealern och testa vad min röst trivs bäst i..Förmodligen Neumann och då skiter det sig

Sido skott: Köpte en Kina mick för två år sedan som jag ännu inte testat,ska koppla in den och blåsa ljudkortet i småbitar via en defekt lödning

då blir det dyrt på riktigt ha ha.
#########################
Tack för bra och konstruktiv feedback,det värmer gott i ett -25 gradigt Norrbotten..Huga,jag fryser

Mike