Forum > Demolåtar
Harmonica mike - The Reaper and The Crow
Harmonica mike:
Ha ha boys..Skrattade gott åt era kommentarer :lol: :wub:
Bjurte
Håkan
å Eddi
[size=12pt]Så här kommer den igen i en special utgåva till Bjurte som inte hört denna..Och givetvis till alla andra.[/size]
Har "cellerat" lite till men jag håller på version 7.. Jag sliter med sångljudet i inspelnings proceduren. Det blir märkliga missljud i digital form då jag spelar in sången. Testade en annan mick jag köpt från kina,en fantommatade historia för sång,men problemet blev värre då den micken återgav än mer höga frekvenser..Och det är där problemet uppstår. Sånt här är väldigt kreativitets dödande så jag försöker hitta en lösning snabbt..
Nåväl,såga på rubbet,den här versionen har nog bästa sångljudet tror jag så här långt..
Mike
bjurte:
Vilken djävligt bra låt du fått till, härligt pianoklinkande oxo!
Du sjunger med en enorm känsla, men som sagt, lite burkigt och skummt ljud, det blir bättre senare i låten.
Lite tunga trumms på slutet skulle sitta mumsigt!
Harmonica mike:
Då skall vi se..
Bjurte:
Oj,tack för den kommentaren. Därmde skönt i ett minus 20 Norrbotten. Ja det är lite skumt med min sånganläggning nu..Någonting har inträffat,misstänker att min sång mick varit i golvet eller nåt.Ett mysko dist ljud uppträder spontant under de flesta tagningar..Nu har jag varit på den med fler försök,kanske lite bättre eller..?
################################################
Då har jag en ny version uppe för sågning nu,dra omkull Norrlands furan nu,sticksåg uthyres.
Varit på leaden mest samt hann sticka in lite cello också,men det måste dit mer av den varan. Det är mest några korta grejer,apropå det..Hur lirar cellister?
Mike
Henric:
Låter mkt bra - t om onödigt bra! :wub:
Det andra Crow är jag inte så förtjust i.....läste texten samtidigt som jag lyssnade, där ordet Gate står sjunger du något annat som jag inte riktigt hör, körerna på slutet kan upp en aningen i mitt tycke, eller kanske backa det underbar pianoljudet lite där. Mkt bra låt detta, stämmningsfullt, jag tänker på Scorpions, vet ej varför! Jag tycker inte det saknas så väldigt mycket utan tror att låten tjänar på att hållas ungefär som den är nu, varm stämmningsfull och avskalad!
Mvh Henric.
P.S Idag är det varga vinter i Abbekås -4 grader!!! :o D.S
Marruschkka:
Jag behöver ingen sticksåg :rolleyes: :lol:
Nu har du hittat soundet och närheten och jag säjer bara, partiet mellan 1:35-1:56....ger mig gåshud, ihop med cellon, så enormt vackert :wub:
Sånt fint uttryck här, du är en mästare och du berör verkligen.
Tack för musiken Mike :rolleyes:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida