Forum > Demolåtar

Harmonica mike - The Reaper and The Crow

<< < (6/15) > >>

Marruschkka:
Oj, här har hänt saker sen senast jag lyssnat :D

Din känsliga stämma går rakt in ...speciellt "Where are you", och så otroligt varligt och vackert :wub:

Du blir bara bättre och bättre.

Kan bara säja att det här är 5/5 från mig :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Underbart att du är igång igen! So am I, så befriande, eller hur?

Kör hårt :D

/Maria

Eddi:
Jag "hör" trummor och bas och kanske ännu lite mer stråkar som skulle kunna förgylla denna låt ännu mer :D

Harmonica mike:
Och några fler kommentarer på alstret:

Maria:
Oj,tack så mycket.Den kommentaren värmde gott i vintermörkret :wub:
Jag har lite puts på nån av sång stroferna som jag inte är nöjd med,samt lite mer cello.
Ja det får ju gå det här också Maria,som du förstår - livet rullar på igen :) Ingen ide´att skotta ned denna sletna kropp förrän det är kört på riktigt :lol: Mer musik är som balsam för själen.

Eddi:
Trummor och bas - Eddi,are you serious? Skämta ba,jag har faktiskt varit inne på det och provat lite grann,men ännu inte hittat det jag letar efter... Nånting riktigt brytande typ nån form av hiphop/crazy trummor..Med handklapp och FET baskagge ala´THUNDER. Cubase har ju en drös med sånt i sitt eget trum bibliotek,ska kika lite på det. Tänkt på reffen då,versen kan man ju bara inte förstöra typ..Nån stämma och nåt litet uttryck tycker jag låter konstigt i V3,så jag putsar vidare - "medan Julen fladdrar vidare i lågan från ett ljus".

##################################

Sort tack för kommentarerna,det värmer mitt hjärta att ni lyssnar och tycker till. Bra om nån sågar också,sånt brukar sporra till stordåd  :D

Version 4 lär ta några dagar då det är lite stök "kring hjuletid"..

Mike

Harmonica mike:
Då kör vi version 4 på denna låt.

Sjöng om några mindre bra tagningar. Helheten blev nog lite bättre samt städade upp lite mot slutet och skippade lite stämsång.

Den stora förändringen är trumkompet på reffen..Kanske liite djärvt..Tanken är lite bas lir också på det,men jag vet inte..Kanske "kill your darlings" med en brytare åt det här hållet..Det var Eddi som lurade mig  :P :lol: :wub:

Möjligen kan det räcka med en ackegura samt lite mer cello..Sången börjar sitta tycker jag,nåt slip finns det väl alltid.

Såga ned Norrlands furan nu

Mike

Marsall:
Har inte läst nån annans komment hoppade direkt till låten :)
låter skönt o närhetssången gillas skarpt..För mer variation kanske There ain´t no time... for remorse for all the axes buried in the snow
might even makin´it worse we feared The Reaper and The Crow
There is still some time to understand how this War will end
Love of war love of war Skulle kunna pratsjungas istället ? Det var vad jag fick till mig efter första lyssen ..Kommer nog mer  :) Riktigt go låt B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion