Forum > Färdiga produktioner

MOMA – After the War

<< < (3/3)

MOMA:

--- Citat från: Toby skrivet 10.12.2017, 12:18:03 ---Fantastiskt vacker låt du fått till här! Gillar den proggfärgade (kanske snarare For the benefit ... på Sgt Pepper, älskar flirten i vilket fall)  början som kontrasterar så fint till resten av stycket. Produktionen sitter som en smäck och din röst likaså. Några saker jag tänkte på är att vid 103, mest, och vid 252 låter det lite falskt från pianot. Precis vid ackordbytet. Kan vara en stämföring som inte funkar riktigt där. Störde mig aningens aning på det. Tycker också att när stråket kommer vid 166 så ska det upp någon db för att stå ut lite. Kan bli lite jämntjockt på den instrumentala biten annars.
Gratulerar till en topplåt och skönt att din tinnitus är på bättringsvägen!
Toby

--- Slut citat ---

Tackar för bra kommentarer - kul att du gillade ansatsen! Jag ska gå in och rensa (och kika efter hänget på piano-pedalen du tog upp) Jag ska nog ställa nivåerna överlag - inte minst kika närmare på resan upp och ner på stråkarna. Det finns mer att göra (och att hämta) där.

Tack för relevanta kommentarer och tack för välgångsönskningen också:)

MOMA

Marruschkka:
Stämningsfullt och vacker sång, bra känsla du har :rolleyes: :P

Jag tycker stråkarna tar för mycket plats, annars ypperligt.

5/5 av mig♥

/Marre

Harmonica mike:
Japp,mycket snyggt detta.

Fantastiskt vackert och stämningsfullt sjunget,inte en antydan till vibrato,en eloge för det.

Men jag håller med Marruschka,stråket är lite starkt/dominant,annars kanon.Kanske varva lite med ett svagt cello arr på sången emellanåt..

Mike

MOMA:

--- Citat från: karl skrivet 17.12.2017, 15:16:21 ---Nice Moma,real nice.... får alla möjliga vibes från den myllan du (vi) stammar ifrån....Skulle kunna ha legat på den vita som sista spår ;) med eller utan melodyne ;)
Alltid nice att höra dina alster..

Allt gott karl  B)

--- Slut citat ---

Mange tack Karl! Trevligt att du gillade den, den är ju inte helt självklar i stil och arr:) Håller på att sätta sista pluggarna i den nya studion, har trasslat lite, men nu man på g igen:)

Ha det gott och lycka till med din egen produktion - mycket bra grejer där!

MOMA

Eddi:
Letar som en galning efter Archibald III men snubblar över denna som jag uppenbarligen inte har kommenterat - men jag har lyssnat och tycker att den är väldigt fin - men du har utvecklat din voice nu tycker jag.  :D

VAR ÄR ARCHIBALD III??????

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion