Forum > Demolåtar

G - Lost in Arabic translation

<< < (2/3) > >>

Håkan Nilsson:
Skön låt o lyssning! Det som känns fel är att allt låter för mycket komprimerat, särskilt trummorna.

Gurano:

--- Citat från: Henric skrivet 10.12.2017, 19:46:34 ---Coolt - om man inte är Sverigedemokrat vill säga!  :lol: :lol: :lol:

Mvh Henric

--- Slut citat ---
Tackar

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.12.2017, 23:49:45 ---Skön stämning.

Gitarrfiguren mellan 26-29 är grymt bra. Hade det varit min låt hade den fått komma åter några ggr, typ som en refräng, kanske förstärkt med något mer instrument.

Tjusigt!

--- Slut citat ---
Tackar - jo jag hade en plan på att det skulle återkomma. Nu finns en ny verre där det åtminstone återkommer en gång till.

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 12.12.2017, 02:34:37 ---Skön låt o lyssning! Det som känns fel är att allt låter för mycket komprimerat, särskilt trummorna.

--- Slut citat ---
Tack - jo så kan det säkert vara med mixen (bara slött grovmixad)

Nu finns en ny verre som är längre (saknar dock bas i mellandelen ännu) med en lite annorlunda ljudbild
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_30_LostInArabicTransalation.mp3[/mp3]

Asti:
Sköna gitarrer som alltid - den här gången med Fjärran Östern vibbar!
Gillar speciellt avsnittet 102 - 142 sek, som bryter bra och är skönt rockigt.
/Asti

Harmonica mike:
Grymt läckert det här G.

Eastern vibes så det skriker om det.

Få in nån ylare som rabb(i)lar nåt tokigt typ: "Alla halla valla vadå hallå al´a Fez messopota tizz" och krossa markooolio  :D

Eller dra det åt det seriösa hållet,låten är asgrym och sjukt bra lirad.Det är ju egentligen bara sång/text och lite utrymme för sång i mixen som saknas,sedan har du en ascool låt.
Gillar Bo Diddley flörten med kompguran,hur läckert som helst.

Parentes,jag har fått en nysvensk som granne.En ung kille i 20 års åldern.Han har nog hört mig sjunga och spela så han brukar sjunga då han passerar i trappen.Killen har en sjukt bra pipa och ylar arab influerad musik.
Dock vet jag inte vad han sjunger om..Men han gör sig förstådd på svenska vilket är kul.

Men men,det skulle vara läckert med nåt åt det hållet på denna låt..

Mike

Gurano:

--- Citat från: Asti skrivet 13.12.2017, 15:23:47 ---Sköna gitarrer som alltid - den här gången med Fjärran Östern vibbar!
Gillar speciellt avsnittet 102 - 142 sek, som bryter bra och är skönt rockigt.
/Asti

--- Slut citat ---
Tackar :)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.12.2017, 13:13:36 ---Grymt läckert det här G.

Eastern vibes så det skriker om det.

Få in nån ylare som rabb(i)lar nåt tokigt typ: "Alla halla valla vadå hallå al´a Fez messopota tizz" och krossa markooolio  :D

Eller dra det åt det seriösa hållet,låten är asgrym och sjukt bra lirad.Det är ju egentligen bara sång/text och lite utrymme för sång i mixen som saknas,sedan har du en ascool låt.
Gillar Bo Diddley flörten med kompguran,hur läckert som helst.

Parentes,jag har fått en nysvensk som granne.En ung kille i 20 års åldern.Han har nog hört mig sjunga och spela så han brukar sjunga då han passerar i trappen.Killen har en sjukt bra pipa och ylar arab influerad musik.
Dock vet jag inte vad han sjunger om..Men han gör sig förstådd på svenska vilket är kul.

Men men,det skulle vara läckert med nåt åt det hållet på denna låt..

Mike

--- Slut citat ---
Tackar :) ja sång skulle inte vara fel. .... så om någon på forumet vill lägga sin hand (röst) så säg till...eller så bjuder du in grannen och låter han sjunga på denna :)

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion