Kontrollrummet

G - Lost in Arabic translation

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Min plan är att den ska bli längre och + mera av annat slag, men så här är den just nu. (Obs Lite volymskillnad på intro och det andra - om ni lyssnar i lurar)
Tar gärna emot tips om mix, lägga till / ta bort mm mm.
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_30_LostInArabicTransalation.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Nice, denna gillas, jag har alltid gillat sånt här med lite arabiska inslag :).

Såhär tänker jag om låten:
Du kunde kanske sänka på kompgitarren en aning... eller alternativt lyfta fram "sologitarren".
Trummorna kunde du "bredda ut" en aning. Svårt att förklara... lite som i denna:

Lämnade den medvetet som enbart en länk... vill inte infoga nån video i din tråd. La den (länken) där mest för att förklara vad jag försökte komma fram med.

//Space

Life is too short to remove USB safely


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Nice, denna gillas, jag har alltid gillat sånt här med lite arabiska inslag :).

Såhär tänker jag om låten:
Du kunde kanske sänka på kompgitarren en aning... eller alternativt lyfta fram "sologitarren".
Trummorna kunde du "bredda ut" en aning. Svårt att förklara... lite som i denna:

Lämnade den medvetet som enbart en länk... vill inte infoga nån video i din tråd. La den (länken) där mest för att förklara vad jag försökte komma fram med.

//Space
Jo man bör nog mixa instrumentens nivåer lite annorlunda - nu är de bara grovmixade, Ska fundera på trummorna.
Tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera.
/G
« Senast ändrad: 06.12.2017, 01:57:26 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Henric

Coolt - om man inte är Sverigedemokrat vill säga!  :lol: :lol: :lol:

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skön stämning.

Gitarrfiguren mellan 26-29 är grymt bra. Hade det varit min låt hade den fått komma åter några ggr, typ som en refräng, kanske förstärkt med något mer instrument.

Tjusigt!


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skön låt o lyssning! Det som känns fel är att allt låter för mycket komprimerat, särskilt trummorna.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Coolt - om man inte är Sverigedemokrat vill säga!  :lol: :lol: :lol:

Mvh Henric
Tackar

Skön stämning.

Gitarrfiguren mellan 26-29 är grymt bra. Hade det varit min låt hade den fått komma åter några ggr, typ som en refräng, kanske förstärkt med något mer instrument.

Tjusigt!
Tackar - jo jag hade en plan på att det skulle återkomma. Nu finns en ny verre där det åtminstone återkommer en gång till.

Skön låt o lyssning! Det som känns fel är att allt låter för mycket komprimerat, särskilt trummorna.
Tack - jo så kan det säkert vara med mixen (bara slött grovmixad)

Nu finns en ny verre som är längre (saknar dock bas i mellandelen ännu) med en lite annorlunda ljudbild
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_30_LostInArabicTransalation.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Sköna gitarrer som alltid - den här gången med Fjärran Östern vibbar!
Gillar speciellt avsnittet 102 - 142 sek, som bryter bra och är skönt rockigt.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Grymt läckert det här G.

Eastern vibes så det skriker om det.

Få in nån ylare som rabb(i)lar nåt tokigt typ: "Alla halla valla vadå hallå al´a Fez messopota tizz" och krossa markooolio  :D
 
Eller dra det åt det seriösa hållet,låten är asgrym och sjukt bra lirad.Det är ju egentligen bara sång/text och lite utrymme för sång i mixen som saknas,sedan har du en ascool låt.
Gillar Bo Diddley flörten med kompguran,hur läckert som helst.

Parentes,jag har fått en nysvensk som granne.En ung kille i 20 års åldern.Han har nog hört mig sjunga och spela så han brukar sjunga då han passerar i trappen.Killen har en sjukt bra pipa och ylar arab influerad musik.
Dock vet jag inte vad han sjunger om..Men han gör sig förstådd på svenska vilket är kul.

Men men,det skulle vara läckert med nåt åt det hållet på denna låt..


Mike


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Sköna gitarrer som alltid - den här gången med Fjärran Östern vibbar!
Gillar speciellt avsnittet 102 - 142 sek, som bryter bra och är skönt rockigt.
/Asti
Tackar :)

Grymt läckert det här G.

Eastern vibes så det skriker om det.

Få in nån ylare som rabb(i)lar nåt tokigt typ: "Alla halla valla vadå hallå al´a Fez messopota tizz" och krossa markooolio  :D
 
Eller dra det åt det seriösa hållet,låten är asgrym och sjukt bra lirad.Det är ju egentligen bara sång/text och lite utrymme för sång i mixen som saknas,sedan har du en ascool låt.
Gillar Bo Diddley flörten med kompguran,hur läckert som helst.

Parentes,jag har fått en nysvensk som granne.En ung kille i 20 års åldern.Han har nog hört mig sjunga och spela så han brukar sjunga då han passerar i trappen.Killen har en sjukt bra pipa och ylar arab influerad musik.
Dock vet jag inte vad han sjunger om..Men han gör sig förstådd på svenska vilket är kul.

Men men,det skulle vara läckert med nåt åt det hållet på denna låt..


Mike
Tackar :) ja sång skulle inte vara fel. .... så om någon på forumet vill lägga sin hand (röst) så säg till...eller så bjuder du in grannen och låter han sjunga på denna :)

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Håller med Wernborg om gitarrfiguren 25-29 som man bara vill höra upprepas. Detta kommer att bli fräckt! Gillas!
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Det här svänger skönt!
Mixen är bra. Inget jag skulle ändra.
Det saknas dock något: Sång! Helst av en Rocktjej, tycker jag. (Sådana är iofs svåra att hitta :-) )
www.alatarmusic.com


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Håller med Wernborg om gitarrfiguren 25-29 som man bara vill höra upprepas. Detta kommer att bli fräckt! Gillas!
Tackar
Vi får se hur denna utvecklas/förändras - man vet aldrig.

Det här svänger skönt!
Mixen är bra. Inget jag skulle ändra.
Det saknas dock något: Sång! Helst av en Rocktjej, tycker jag. (Sådana är iofs svåra att hitta :-) )
Tackar
Ja sång skulle nog göra susen - men jag räknar nog tyvärr inte med att någon vill/kommer att sjunga på denna (oavsett man eller kvinna).
Men dörren står öppen utifall man vill göra ett försök.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Sköna riff från fjärran öster med guranognugg :) för ännu mer gung så är det trummorna som behöver fläskas på ..virveln e lite tam ..men annars sköna virvlar emmellanåt :)