Forum > Färdiga produktioner
Henric - För varje steg jag tar
Harmonica mike:
Okej,då inväntar jag det :)
och god fortsättning Henric.
Mike
MaxB:
--- Citat från: Henric skrivet 25.12.2017, 10:21:23 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 25.12.2017, 10:14:18 ---Är det sista versionen du har uppe nu?
Jag saknar den text som är där i mitten.."På en regnig trottoar" tror att det kan bli rätt bra med det..Jag ylade med i beatet och sjöng ungefär den text du har där,lite små bluesigt.Det partiet är riktigt bra och bryter snyggt mot det andra.
Nu har jag lyssnat ordentligt på denna,och texten har liksom malts in. Men jag funderar på om du inte har reffat sönder en bra idé? Om det nu är refrängerna "För varje steg jag tar,kan jag lämna kvar.." Men som det är nu så är det versen..eller?
Om jag finge såga på allvar så skulle jag använda "För varje steg jag tar partierna" som reff kanske 2 ggr i låten och eventuellt som långsamt uttonande outro då det är snyggt lirat och bra körat.
Det du kallar B-delen som i mitt tyckte är kanon kanske som pre chorus eller brytare alá B-del som nu.
Kvar att göra 2-3 rockiga verser..Som rullar på i ett malande tempo typ status q eller nåt åt det hållet,beroende på var man har sina referenser.
Jag gillar som sagt låten och liret. Och med ovanstående fundering inlirad,så tror jag att låten skulle lyfta ordentligt,oavsett vem som sjunger.Du sjunger bra och håller ton.Lite för repetativt nu låtbyggnadsmässigt med alla reffarna som jag kallar dom :)
Således en sågning,men hoppas att den ses som positiv,för att i grunden har du nåt riktigt läckert här tycker jag.
Mike
--- Slut citat ---
Där ska på ett sångpålägg i B-delen sen klart!
--- Slut citat ---
Henric, mitt tips är att testa en version liknande vad HM säger och skicka till honom så kan han testa att lägga sång som han tänkte. Finns plats för munspel, bjud in HM på det också...
Marsall:
Skön låt med bra ljubild o mix :)
Skulle vilja ha endast det 1a reffen stycket o sen (gitarrsolo) som du har där o sen pang vers o (avsluta låten med 2 reffar som du börjar nu..) såklart en vers i mellan förståss .. En låt som kan bli gottpåsigare med lite omarrangemang :o Rock on! B)
Henric:
Låten är klar! B)
Harmonica mike:
Yes Henric,det blev ju bra det där.
Sången sitter fint på B-delen.
Om du skulle vilja göra nåt,så skriv några nya rim på det jag kallade reffen och sjung in det,tror låten skulle växa en bra bit till.Då blir det mera vers känsla på det partiet,eller så struntar du i det :D
Det känns som att det är för många du vet vad enligt min bok då..
Hur som helst,grymt bra jobbat och kanon bra lirat.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida