Forum > Demolåtar
Håkan Nilsson "In the ghetto".
Håkan Nilsson:
Nytt för idag. Först gjorde jag en helt annan version av den här o höll nog på med den i fem dar innan jag insåg att bla trummorna var gravt otajta på flera ställen. Försökte få till körsång också, höll nog på minst en timme med dubbarna, lät skit ändå.
Senaste versionen gjorde jag lite tyngre o ett halvsteg ner i tonart så kändes den lättare att sjunga. Att som icketrummis spela takta trummor är skitsvårt. Först spelade jag ak gitarr till klick, gjorde en kortare loop av gitarrkompet, sen trummade jag till både gitarren o klicket. Tog nog en timme innan jag blev godkänd o kunde göra en lämngre loop o börja bygga resten av låten på. Började från noll igen i går på em, fick den klar redan idag. B)
https://soundcloud.com/user-318468401/hakan-nilsson-in-the-ghetto-171123
Första versionen:
https://soundcloud.com/user-318468401/hakan-nilsson-in-the-ghetto-171106
Eddi:
Spontant så har jag lite svårt för din Swenglish men det är väl inte så mycket att göra åt. sen tycker jag att din lead voice är lite låg i övrigt strålande :)
Fuzzbub:
--- Citat från: Eddi skrivet 25.11.2017, 04:43:08 ---Spontant så har jag lite svårt för din Swenglish men det är väl inte så mycket att göra åt. sen tycker jag att din lead voice är lite låg i övrigt strålande :)
--- Slut citat ---
Swenglish? Nu får du nog förklara dig Eddi - det här är Hälsnich, obvious brytning på hälsingemål alltså! :)
Ja det kan vara lite i överkant ibland men jag ser det numera som ett signum för Håkan. Allt låter kanon i mina öron iallafall (version 2). /Fuzz
Asti:
Tycker det låter bra om mix och framförande!
En petitess - en gitarr som "glider" vid 1.09 - 1.10 låter lite ostämd.
Låten är kanske också lite väl lång...?
/Asti
Harmonica mike:
Bra Håkan Mike gillar.
Musiken bra lirad och fint mixad.
Någon Elvis blir du aldrig och inte jag heller,men vem bryr sig. Du sjunger låten bra på hälsingskan eller hur nu fuzzen uttryckte sig..
Av norrlands juryn så ramlar det ned fyra frostiga snöflingor i hälsingland av fem möjliga.
Ha det gott och rock on mate
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida