Forum > Demolåtar
Test av låtide för bandet
Fuzzbub:
--- Citat från: Eddi skrivet 22.11.2017, 19:44:56 ---Låten är bra texten är bra men mixen är helt galen. Jag tror att du hör något annat än oss , tänk dig den här låten på radio, även du hade bytt kanal. Följ de råd du fått nollställ allt och börja med trummor och bas och fyll i sedan sången sist. Gör det Janne så blir det super :D
--- Slut citat ---
¨
Kan bara hålla med. Har även pratat med Badlands ang. den 2:a återkommande tonen (i låten och i riffet) att jag inte tycker att det gifter sig där riktigt. Vet att det finns en nyare och mycket bättre mix så upp med den nu. /Fuzz
badlands:
Ny version uppladdad... Input från er alla.... Speciellt Eddi !!!
Eddi:
Jorå ett steg i rätt riktning men det är fortfarande väldigt snett i mixen - upp med bas trummor och guror och något ner med din röst framförallr ta bort det burkiga i rösten en EQ-sänkning mellan 400 och 800 - det reverb du har på rösten kan gott sänkas något också. Jobba på....
badlands:
Efter att fått lite bastning av ett proffs så blir det inget mera med den här.....
Jag måste fixa till ett nytt rum att använda för inspelning och det lär dröja.....
Tack för det som ni gett hittills.....
MaxB:
--- Citat från: badlands skrivet 25.11.2017, 10:00:54 ---Efter att fått lite bassning av ett proffs så blir det inget mera med den här.....
Jag måste fixa till ett nytt rum att använda för inspelning och det lär dröja.....
Tack för det som ni gett hittills.....
--- Slut citat ---
Tror absolut att ditt rum duger. Elgitarrer och akustiska kan line:as eller spelas in med dynamisk mikrofon nära förstärkare (om ljudet ska luftas)
Sång 10-20 cm framför kondensatormikrofon påverkas inte så värst mycket av rummet. Ny mix tror jag gör susen! Men har du annat att tänka på, så, låt gå... :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida