Kontrollrummet

Asti - I have seen the future (ny version)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Edit 2017-11-19: Har höjt basen, plockat bort "pruttsynten" från första versen och sänkt den något. Tror den ska vara
                          kvar i "refrängen" för lite bättre intensitet. Den nya versionen finns här i trådhuvudet. Bättre/sämre nu?  :)
Edit 2017-11-17: En ny mix med elbas och utan "pruttsynt" finns lite längre ner på denna sidan i tråden! Bättre så..?
Lekte lite med beats, stråkar och arpeggiator! Blev nåt hopkok som kanske
skulle funka som filmmusik till en dokumentär om räkfiske...?  :rolleyes:
Svårt att göra något riktigt seriöst tyvärr när datorn kraschar 3-4 gånger varje inspelningspass.... :(

Titel: I have seen the future
Artist: Asti & The Fart Synth Orchestra
Text & Musik: Asti
Längd: 3:31
År: 2017
« Senast ändrad: 20.11.2017, 12:30:25 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hmmmm... precis som du sa, ett hip-kok.... eler var det hop-kok. Funkar förvånansvärt bra. Saknar dock bas. Dessutom är jag inte helt övertygad av "prutt-synten"
Snygg melodi och snyggt sjunget (som vanligt).

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Hmmmm... precis som du sa, ett hip-kok.... eler var det hop-kok. Funkar förvånansvärt bra. Saknar dock bas. Dessutom är jag inte helt övertygad av "prutt-synten"
Snygg melodi och snyggt sjunget (som vanligt).

//Space
Jag är också lite fundersam på om det ska vara bas eller inte.....kanske under sången....?
Jaså, du gillar inte "prutt-synten" riktigt!?  :D  Jag tycker nog den ger lite extra nerv....
Roligt att du gillar melodi och sång! Tack för feedback Christer!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Jag gillar det, tycker det låter bra! Trevligt hopkok för mina smaklökar!

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Låter bra! Snyggt när beatet kommer in och då menar jag inte sticket. Gillar stråkarret! Har lite svårt för sticket som bryter av ganska abrupt. Snyggt i sig men passar det?
 Ryckte till i början när synten kom in. Trodde mina monitorer rasat. Kanske att den kommer in lite konstigt som gör det eller att den krockar med trummorna.
Hade behövts bas på en del ställen. 
Tycker ditt stråkljud är fint. Vad är det för något?
Toby

https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jag gillar det, tycker det låter bra! Trevligt hopkok för mina smaklökar!

Henric
Roligt att du gillar det Henric!
Tack för din feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter bra! Snyggt när beatet kommer in och då menar jag inte sticket. Gillar stråkarret! Har lite svårt för sticket som bryter av ganska abrupt. Snyggt i sig men passar det?
 Ryckte till i början när synten kom in. Trodde mina monitorer rasat. Kanske att den kommer in lite konstigt som gör det eller att den krockar med trummorna.
Hade behövts bas på en del ställen. 
Tycker ditt stråkljud är fint. Vad är det för något?
Toby
Nej, sticket var visserligen tänkt att "sticka ut", men det blev kanske för mycket...?  :)
Minns att jag också reagerade vid nån lyssning på att det lät lite konstigt där arpeggiatorn först kommer in.
Ska kolla om det går att "mjukstarta" den på nåt sätt! Ska också försöka lägga på lite bas på valda ställen och se om det förstärker.
Stråkljudet kommer från East West Quantum Leap Symphonic Orchestra Gold. Ingen ny plugg, men hyfsade stråkljud ändå, tycker jag.
Roligt att du hittar saker du gillar i detta hopkok!  :)
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?

Förstår nog inte det där med fransk thriller.... :unsure:
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här!  :)
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
Förstår nog inte det där med fransk thriller.... :unsure:
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här!  :)
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti

Så mystiskt jag uttryckte mig. Associerade till en fransk thriller, då jag hörde början av låten.
I den senaste artikeln jag läste om mixning, står det att det alltid är intressant att lyssna hur mixen låter i mono och i en klen anläggning (mormors transistorradio skulle det vara). Det var inte menat som en larvig kommentar, utan en seriös sådan. Syftade på att om pruttsynten låter prutt då man inte hör basljudet, kan man undra om man ska ha med ett sånt ljud. Det kan förvirra och låta som ett misstag, då man lyssnar i en simpel telefonhögtalare, typ...

Så gick mina seriösa/röriga tankegångar.
Alltså ett seriöst mixinlägg/undran.
« Senast ändrad: 16.11.2017, 20:04:55 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
En fransk thriller, krasch boom bang
Gillar inte "prutt-synten". Hur låter den i mormors köksradio/mono/telefons högtalare?
Förstår nog inte det där med fransk thriller.... :unsure:
Jag tycker nog "pruttsynten" är rätt kul här!  :)
Har faktiskt ingen aning hur det här låter i mormors köksradio.
Tack för din feedback Max!
/Asti
Så mystiskt jag uttryckte mig. Associerade till en fransk thriller, då jag hörde början av låten.
I den senaste artikeln jag läste om mixning, står det att det alltid är intressant att lyssna hur mixen låter i mono och i en klen anläggning (mormors transistorradio skulle det vara). Det var inte menat som en larvig kommentar, utan en seriös sådan. Syftade på att om pruttsynten låter prutt då man inte hör basljudet, kan man undra om man ska ha med ett sånt ljud. Det kan förvirra och låta som ett misstag, då man lyssnar i en simpel telefonhögtalare, typ...

Så gick mina seriösa/röriga tankegångar.
Alltså ett seriöst mixinlägg/undran.
Du får ursäkta om jag var lite kort Max! Hade inga bra svar. :)
Jo, det är väl bra att kolla mixen i lite olika typer av musikanläggningar, om man är riktigt noga med slutresultatet.
Eftersom mina låtar inte spelas på radio är det kanske inte så intressant med mormors transistorradio som referens!?
Förr brukade jag bränna ut låten på en CD och kolla i bilstereon och stereoanläggningen hemma, men nuförtiden kollar
jag bara hur det låter i PC-högtalarna och studiomonitorerna. Låter det någorlunda i båda så är jag nöjd.  :)
Själv lyssnar jag aldrig på musik via telefonhögtalarna eller IPad:en eftersom jag tycker allting låter skit där!
Då måste man ha bra hörlurar, men då jag har svårt för att använda hörlurar sedan en tid tillbaka är det inte heller något bra lyssningsalternativ för min del...
Använder det enbart vid inspelningar med mikrofon och då med bomull i öronen och låg volym.  :(
Ska som sagt testa en mix utan "pruttsynt" och med bas. Kommer snart!  :)
Din feedback är alltid välkommen Max!  ;)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Här är en mix utan "pruttsynt", men med elbas pålagt!
Är osäker på om det här är bättre...? Tycker man tappar lite
nerv när arpeggiatorn försvinner och elbasen är jag tveksam till här....
Det blir för konventionellt och städat känns det som. Vad tycker ni?
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Kan inte uttala mig om det blev bättre eller sämre men jag gillar låten definitivt mer såhär :D

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kan inte uttala mig om det blev bättre eller sämre men jag gillar låten definitivt mer såhär :D

//Space

OK! Tack  för uppföljande feedback!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Henric

Låter fortfarande bra! Om man måste välja så tror jag nog att alternativ II är att föredra....elbasen är väldigt försynt den märks inte mkt....pruttsynt låter ju väldigt kul!  :lol:

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låter fortfarande bra! Om man måste välja så tror jag nog att alternativ II är att föredra....elbasen är väldigt försynt den märks inte mkt....pruttsynt låter ju väldigt kul!  :lol:

Henric
Så du väljer också bort pruttsynten!  :)
Ja, elbasen kanske är lite för anonym..?
Tack för uppföljande feedback Henric!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Lyssnar för första gången, på bägge versionerna. Första versionen hade ett ljud i början som jag trodde var nåt knas surrljud i min dator o datorhögtalare. Lite störigt. Men i version 2 saknade jag nog ljudet lite? Om du gasar på det mer allra först, som ett sorts intro, men tonar ner det ganska snart, kanske lägger dit det igen i outrot?

Fast det jag tänker på mer än om arret är bra eller borde ändras (fast stråkarna är ju skitsnygga) är att du hittar så fantastiska melodier o ackordsharmonier. Och inte bara det, du sjunger på ett vis som att berättelsen du vill förmedla är nåt väldigt viktigt. Och äkta. Det blir lite som Max (?) skrev, som en bra thriller eller deckare som jag som lyssnare inte kan lägga ifrån mig.
Ruskigt bra. Som vanligt. Oväntade och roliga grejer händer mitt i låten. O även det sitter helt självklart o gjutet. Såna ideér får jag aldrig. :)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Lyssnar för första gången, på bägge versionerna. Första versionen hade ett ljud i början som jag trodde var nåt knas surrljud i min dator o datorhögtalare. Lite störigt. Men i version 2 saknade jag nog ljudet lite? Om du gasar på det mer allra först, som ett sorts intro, men tonar ner det ganska snart, kanske lägger dit det igen i outrot?

Fast det jag tänker på mer än om arret är bra eller borde ändras (fast stråkarna är ju skitsnygga) är att du hittar så fantastiska melodier o ackordsharmonier. Och inte bara det, du sjunger på ett vis som att berättelsen du vill förmedla är nåt väldigt viktigt. Och äkta. Det blir lite som Max (?) skrev, som en bra thriller eller deckare som jag som lyssnare inte kan lägga ifrån mig.
Ruskigt bra. Som vanligt. Oväntade och roliga grejer händer mitt i låten. O även det sitter helt självklart o gjutet. Såna ideér får jag aldrig. :)
Jag tycker "prutt-synten"/arpeggiatorn ger en nerv till låten och förstärker rytmen på ett speciellt sätt!
Men flera verkar se den som ett irritationsmoment. Kanske kan man ta med den enbart på valda delar...?
Roligt att stråkarna gillas och inte uppfattas som tråkiga och för mycket midi-aktiga!
Tack för din feedback Håkan och jättekul att du gillar låten!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Snyggt! Lyssnar bara i datorhögtalare, så jag ska avhålla mig från att kommentera ljudbild och sånt. Vid första genomlyssningen hittar jag inte ettan i rytmerna förrän det elektroniska mellanspelet kommer in. Vid andra lyssningen och senare har öronen lärt sig var ettan är, så effekten upprepas inte. Tror det har att göra med stråkarnas långsamma attack och att du använder dom som rytmiska element i stället för som brukligt lägga mattor. Inget fel med det, det blir intressant! Du kunde pröva om det blir bättre med pizzicato (knäpp) i början i alla fall.
Nu vet jag inte vilket stråkbibliotek du använder och vilka artikulationer du har tillgång till, men det kan finnas artikulationer med mer attack, också värt att pröva.
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Ok, lyssnar igen och tycker första versionen är mer spännande. Andra versionen tycker jag är väl tillrättalagd och lite slätstruken. Om du fadar in synthen och kanske du kan testa att lägga den oktav högre för att se hur det låter. Blir inte riktigt vän med sticket och undrar hur det skulle låta om du efter två takter la in ditt stråkriff från versen där istället för det nya. Det nya kan du ju klippa in senare kanske. Hörde bara ett annat arr just där i huvudet.  :) Folk som lyssnat här verkar ju inte ha några problem med det så....
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Här är en mix utan "pruttsynt", men med elbas pålagt!
Är osäker på om det här är bättre...? Tycker man tappar lite
nerv när arpeggiatorn försvinner och elbasen är jag tveksam till här....
Det blir för konventionellt och städat känns det som. Vad tycker ni?

Lugnare utan prutt...  :lol:
Låten är okej lugn! Den är bra lugn!
Trumkicken blir mer energisk då "Iiiiiiiiiiiii..." kommer in, inte nödvändigt tycker jag.
Roligt med ett helt annorunda inlägg i brejket.
Bas får gärna vara mer framträdande i denna version, som jag för övrigt gillar mer.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Snyggt! Lyssnar bara i datorhögtalare, så jag ska avhålla mig från att kommentera ljudbild och sånt. Vid första genomlyssningen hittar jag inte ettan i rytmerna förrän det elektroniska mellanspelet kommer in. Vid andra lyssningen och senare har öronen lärt sig var ettan är, så effekten upprepas inte. Tror det har att göra med stråkarnas långsamma attack och att du använder dom som rytmiska element i stället för som brukligt lägga mattor. Inget fel med det, det blir intressant! Du kunde pröva om det blir bättre med pizzicato (knäpp) i början i alla fall.
Nu vet jag inte vilket stråkbibliotek du använder och vilka artikulationer du har tillgång till, men det kan finnas artikulationer med mer attack, också värt att pröva.
Jag använder EWQL Symphonic Orchestra Gold, en produkt som har några år på nacken nu.
Där har jag valt en viola och en violin med kort ton och snabbt anslag och en solocello med
lång ton och inte så snabbt anslag. Är tyvärr dålig på att skruva på dessa presets, men har
hittat ungefär de ljud jag var ute efter. Testade faktiskt ett pizzicato-preset, men tyckte inte det passade in.
Jag gillar rytmiska stråkar, som t.ex i Coldplay's Viva la Vida!  :)
Tack för din feedback Stefan!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ok, lyssnar igen och tycker första versionen är mer spännande. Andra versionen tycker jag är väl tillrättalagd och lite slätstruken. Om du fadar in synthen och kanske du kan testa att lägga den oktav högre för att se hur det låter. Blir inte riktigt vän med sticket och undrar hur det skulle låta om du efter två takter la in ditt stråkriff från versen där istället för det nya. Det nya kan du ju klippa in senare kanske. Hörde bara ett annat arr just där i huvudet.  :) Folk som lyssnat här verkar ju inte ha några problem med det så....
Toby
Håller nog med dig om att första versionen känns mer intensiv/spännande och har en nerv som saknas i den andra.
Ska testa om det funkar bättre att ha synten enbart på vissa ställen och kanske, som du säger, fade:a in den!
En oktav högre synt testade jag vid inspelningen och kom fram till att den befintliga tonhöjden funkade bäst.
Däremot känns det som att elbasen kolliderar i vissa lägen med syntljudet då båda finns med.
Tror inte stråkriffet funkar i sticket. Dels är det andra harmonier där och dels tror jag det blir lite för tjatigt.
Men jag ska ändå testa idén, det kanske blir en oväntad och snygg kombo!  :)
Problemet med sticket är nog snarare att det kanske inte passar så bra vad gäller harmonierna.... :unsure:
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Här är en mix utan "pruttsynt", men med elbas pålagt!
Är osäker på om det här är bättre...? Tycker man tappar lite
nerv när arpeggiatorn försvinner och elbasen är jag tveksam till här....
Det blir för konventionellt och städat känns det som. Vad tycker ni?
Lugnare utan prutt...  :lol:
Låten är okej lugn! Den är bra lugn!
Trumkicken blir mer energisk då "Iiiiiiiiiiiii..." kommer in, inte nödvändigt tycker jag.
Roligt med ett helt annorunda inlägg i brejket.
Bas får gärna vara mer framträdande i denna version, som jag för övrigt gillar mer.
Det blir lugnare utan pruttsynten, men, som sagt, man tappar nog istället lite intensitet och nerv.
Hänger inte riktigt med på var du menar där "Iiiiiiiiiii..." kommer in, men antar att det är i den
textlösa "refrängen"!? För där vill jag ha mer intensitet och tryck, vilket jag tycker trummorna förmedlar.
Jo, frågan är väl om brejket/sticket kanske skiljer sig alltför mycket mot övrigt...? Är lite osäker där.....
Håller med - basen är lite för anonym! Det ska fixas!
Tack för din feedback Max!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Gillar din senaste version! Lite prutt ska ju vara med och här finns lite besynnerliga harmer med som jag gillar stort.

Bravo, du förnyar dig ständigt Asti :wub: :wub:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar din senaste version! Lite prutt ska ju vara med och här finns lite besynnerliga harmer med som jag gillar stort.
Bravo, du förnyar dig ständigt Asti :wub: :wub:
/Marre
Jo, livet blir nog trist helt utan pruttar!  :)
Roligt att du tycker jag förnyar mig!
Tack för din feedback Marre!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Som vanligt när du är i farten så låter det kvalitet. Har alltid gillat din stil och sång.
Köper egentligen allt i låten förutom att basen krockar i de låga frekvenserna med stråkarna så att det låter bumligt bitvis, samt att jag tycker det blir lite "over the top" när allt öser på samtidigt i slutsekunderna.

Testa att köra en high-pass från 100 typ på basen om du inte redan gjort det så borde det bli bättre.
Tror inte det behövs så mycket låga frekvenser på den iom att stråkarna fyller upp så mycket.
Fast det var typ 100 år sedan jag satt och mixade känns det som så jag kan ha fel, men det var min första tanke.  :)
Me, Myself & I


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Som vanligt när du är i farten så låter det kvalitet. Har alltid gillat din stil och sång.
Köper egentligen allt i låten förutom att basen krockar i de låga frekvenserna med stråkarna så att det låter bumligt bitvis, samt att jag tycker det blir lite "over the top" när allt öser på samtidigt i slutsekunderna.
Testa att köra en high-pass från 100 typ på basen om du inte redan gjort det så borde det bli bättre.
Tror inte det behövs så mycket låga frekvenser på den iom att stråkarna fyller upp så mycket.
Fast det var typ 100 år sedan jag satt och mixade känns det som så jag kan ha fel, men det var min första tanke.  :)
I den förra mixen tyckte jag att "prutt-synthen"/arpeggiatorn krockade med basen, så då skar jag arpen en del i de
låga frekvenserna och höjde basen en aning runt 100 Hz. Tyckte basen kom fram bättre då. Den var för svag då.
Har inte tänkt på att cellon kanske också krockar med basen i vissa frekvenser...ska kolla det!
I slutdelen vid jag nog ha det "all in". Möjligen kanske jag ska sänka trummorna en aning...
Jaså du mixade en del under tiden för ryska revolutionen..? Var själv inte med i KR på den tiden.  :o
Ursäkta mina tråkiga skämt och tack för nyttig feedback!  :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten