Forum > Demolåtar

SPACE & CALLE - You don't care

<< < (2/3) > >>

spacetrucker:
Tack alla för tyck och åsikter :)
Har nu

* justerat sångvolymerna
* höjt blåsen (Native Instruments "Session Horns")
* lagt till en försiktig apreggiator
* lagt till en L3 MultiMaximizer (Waves) på master-kanalen
[mp3=200,20,0,left]http://www.kurpitsa.com/music/YOU_DONT_CARE_12-11-2017.mp3[/mp3]

//Space

Henric:
Låter riktigt bra nu, arpeggio synten lyfter och mkt bättre sångnivåer nu!  :rolleyes:

Mvh Henric

MaxB:
Kul låt-idé!
Tror att leadsången skulle trivas med nån reverb som stereofierar leaden...
Och/eller nån widener som agerar på leaden...

Tungt värre! Noterar också att det nu finns bra bas i en mix från dig/er. Har du annan lyssning i studion nu mot förr?
Hade du tidigare en rejäl sub-bas då du satt och mixade och att det kan ha varit orsaken till att dina mixar tidigare var försiktigare i basen på den tiden?
Det låter som en logisk möjlighet...

spacetrucker:

--- Citat från: Henric skrivet 12.11.2017, 17:37:16 ---Låter riktigt bra nu, arpeggio synten lyfter och mkt bättre sångnivåer nu!  :rolleyes:

Mvh Henric

--- Slut citat ---

Tack :D

spacetrucker:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.11.2017, 11:03:49 ---Kul låt-idé!
Tror att leadsången skulle trivas med nån reverb som stereofierar leaden...
Och/eller nån widener som agerar på leaden...

Tungt värre! Noterar också att det nu finns bra bas i en mix från dig/er. Har du annan lyssning i studion nu mot förr?
Hade du tidigare en rejäl sub-bas då du satt och mixade och att det kan ha varit orsaken till att dina mixar tidigare var försiktigare i basen på den tiden?
Det låter som en logisk möjlighet...

--- Slut citat ---

Jag hade mer reverb på sången tidigare men den (sången) kolliderade på nåt sätt med basgitarren så att det lät burkigt... måste testa med ett annat reverb.

Angående basen... jag har som sagt möblerat om lite i studion och trots att avstånden mellan högtalarna och mellan högtalarna och mina öron är i stort sett samma så inverkade det nog ljudåtergivningen överraskande mycket. Precis samma högtalare som tidigare. Dom stora högtalarna som står längre ut är bara för referenslyssning.

FÖRR

NU

//Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion