Kontrollrummet

Gurano - Förbjuden kärlek (Luden handflata)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Här kommer ytterligare en sångövning (med nonsenstext) :D
men jag tar gärna emot tankar om allt från sång till mix ... lite lär man sig alltid på vägen tror jag.

Kanske synd att slösa bort musiken så om någon vill sjunga nåt annat med egen sångmelodi - så säg till!
/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/ForbjudenKarlek_2017_26C.mp3[/mp3] 
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Henric

Mina tankar går så här - mkt distortion i hela eller stora dela av ljudbilden är ju en smaksak  iofs, lite to much för min del!
Sång/text - där uppfattar jag inte mkt av det du sjunger om - titeln verkar ju vara lite Fråga Olle rolig!  :P
Om jag drar på volym sticker diskanten iväg - jag antar att du inte har jobbat med highpass filter på de kanaler där diskanten inte behövs utan bara adderar en massa onödigt och skapar en vass ljudbild!


Spel och sång och arr är det inget fel på....snarare tvärtom!

Jobbig och tråkig kommentar - Vad har du haft för ljudförebild när du satt ihop denna kan jag undra?

Mvh Henric

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag vet att sångspåren distar på sina håll men har inte orkat sjunga om - min sång kan ändåi nte bli bättre :D
Men de övriga instrumentens dist är nog så jag vill ha det. Ska kolla på vassheten
Tack för komment
/G

Mina tankar går så här - mkt distortion i hela eller stora dela av ljudbilden är ju en smaksak  iofs, lite to much för min del!
Sång/text - där uppfattar jag inte mkt av det du sjunger om - titeln verkar ju vara lite Fråga Olle rolig!  :P
Om jag drar på volym sticker diskanten iväg - jag antar att du inte har jobbat med highpass filter på de kanaler där diskanten inte behövs utan bara adderar en massa onödigt och skapar en vass ljudbild!


Spel och sång och arr är det inget fel på....snarare tvärtom!

Jobbig och tråkig kommentar - Vad har du haft för ljudförebild när du satt ihop denna kan jag undra?

Mvh Henric


Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Håller med Henric. Inget fel på sång och spel eller på själva låten. Håller även med om disten. Dessutom har låten rätt låg volym överlag.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Henric

Jag vet att sångspåren distar på sina håll men har inte orkat sjunga om - min sång kan ändåi nte bli bättre :D
Men de övriga instrumentens dist är nog så jag vill ha det. Ska kolla på vassheten
Tack för komment
/G

Mina tankar går så här - mkt distortion i hela eller stora dela av ljudbilden är ju en smaksak  iofs, lite to much för min del!
Sång/text - där uppfattar jag inte mkt av det du sjunger om - titeln verkar ju vara lite Fråga Olle rolig!  :P
Om jag drar på volym sticker diskanten iväg - jag antar att du inte har jobbat med highpass filter på de kanaler där diskanten inte behövs utan bara adderar en massa onödigt och skapar en vass ljudbild!


Spel och sång och arr är det inget fel på....snarare tvärtom!

Jobbig och tråkig kommentar - Vad har du haft för ljudförebild när du satt ihop denna kan jag undra?

Mvh Henric



Det kan den visst finns ju bevis längre ner på denna sida, så det argumentet köper jag inte! Om det behövs sjung om, jobba mer med mixen, kanske bestämma om du ska ha dist på sången som kan vara fräckt men då kanske inte så mycket på allt annat eller vice versa!
Använd hörlurstricket, se till att text och budskap går fram, referenslyssna!
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!