Kontrollrummet

Gurano - Jag vill inte se dig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Här kommer ett nytt försök - tar gärna emot synpunkter på vad ni än känner för att kommentera
/Gurano

Jag vill inte se dig

Söker du lyckan kanske du ska dra dig bort
Finns inget att hämta, du ska hållas jävligt kort
Du säger att du kan bli min vän
men när det gäller så åker du hem igen

Jag vill inte se dig, jag vill inte se dig, jag vill inte se dig mera

Ta ditt pick och pack och dra härifrån
Jag vill inte stå här som ett fån
Du kommer kanske tillbaka
Jo jag tackar - det skulle smaka

Du kör med fula trix och en massa hot
Nu får det va nog, jag sätter ner min stora fot
Ta ditt pick och pack och dra härifrån
Jag vill inte stå här som ett fån

Jag vill inte se dig, jag vill inte se dig, jag vill inte se dig mera

Ta ditt pick och pack och dra härifrån
Jag vill inte stå här som ett fån
Du kommer kanske tillbaka
Jo jag tackar - det skulle smaka

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/2017_28CVillInte SeDig1.mp3[/mp3] 
« Senast ändrad: 30.10.2017, 01:01:37 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Schysst lirat, sjunget och groovigt som vanligt!   Får dock dåligt samvete av texten då vi ju misslyckats med att ses på Grönan åtminstone en gång.  :o 

Det är ganska "middigt" men jag vet inte om jag ogillar det.  Detsamma gäller flangereffekten som kanske är lite för framträdande ändå men funkar.   Kul att höra dig sjunga!     Bra jobb!   /JEH
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Henric

Nice allting, ljudet däremot....tror att du behäver städa bort lite mid och diskantfrekvenser förslagsvis med ett high pass filter....låter tunnt i botten och mid/diskant blir alltför påträngande speciellt vid lyss på hög volym....låt och text och lir är exellent! Gå igenom alla kanaler och leta efter adderingseffekter i mid och diskant! Se till att du får en snygg -6db backe från ca 14.000 - 18000hz , kan kanske t om hjälpa med att inserta direkt på mastern......men alltid alternativ B för min del iaf!

Mvh Henric
« Senast ändrad: 29.10.2017, 19:48:04 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Schysst lirat, sjunget och groovigt som vanligt!   Får dock dåligt samvete av texten då vi ju misslyckats med att ses på Grönan åtminstone en gång.  :o 

Det är ganska "middigt" men jag vet inte om jag ogillar det.  Detsamma gäller flangereffekten som kanske är lite för framträdande ändå men funkar.   Kul att höra dig sjunga!     Bra jobb!   /JEH
De e lugnt - det blir fler tillfällen att råkas :D
Ja det är medvetet midigt för jag tycker att det passar bra, men jag har ändå gjort lite ändringar här och där. Det är fortfarande midigt, men jag har ändrat ett ljud på sologuran, tagit bort en synth på några ställen och ändrat några frekvenser i mixen....men som sagt säkert för midigt för dig ;D

Nice allting, ljudet däremot....tror att du behäver städa bort lite mid och diskantfrekvenser förslagsvis med ett high pass filter....låter tunnt i botten och mid/diskant blir alltför påträngande speciellt vid lyss på hög volym....låt och text och lir är exellent! Gå igenom alla kanaler och leta efter adderingseffekter i mid och diskant! Se till att du får en snygg -6db backe från ca 14.000 - 18000hz , kan kanske t om hjälpa med att inserta direkt på mastern......men alltid alternativ B för min del iaf!

Mvh Henric
Som jag skrev till Fuzzen så är mixen medvetet "midig" men lite ändringar är nu gjorda (ändrat ett ljud på sologuran, tagit bort en synth på några ställen och ändrat några frekvenser i mixen) - men det är fortfarande midigt och nog inte alls som du tänkt dig. Men vi har olika ideer om hur det ska låta helt enkelt :D

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jodå, bra spelat och sjunget och låten är det inget fel på. Jag funderade på varför jag upplever att låten inte riktigt faller mig på läppen.... jag kom fram till att jag tror att jag är nästan säker på att jag vet att det kanske beror på gitarrkompen, jag hade gillat den mer om den (kompen) hade varit mer tuggande.. men det är bara min åsikt... tror jag :unsure:.

Jo, lite mycket mid-range tycker jag också
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Henric

Mkt bättre nu tycker jag, foten stampar takt i golvet, kan tycka att gitarren med den coola effekten flanger/phaser eller vad det nu är ligger ivägen för sången ibland, känns som den är lite i starkaste laget alternativt att den skulle panoreras ut något.....men det är ju i mina öron, låter som sagt mkt mer homogent nu tycker jag!

Mvh Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!