Kontrollrummet

1up-New One

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Ja, lite lång kanske, kan korta ner. Som Stephen King uttryckt det för litteraturkonsten, korta ner första utkastet med 10% så närmar man sig.

Inputs på de? :)

Spelade in lead-slingan lite sladdrigt, avspänt. Tycker funkar riktigt bra, inledningen undantagen är väl i överkant sladdrig så tänkte nog lira om den.
« Senast ändrad: 22.10.2017, 20:58:53 by 1up »


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Början lovande... sen tänkte jag att "nä, inte min kopp te" :( ...men sen då jag lyssnat lite till konstaterade jag att wow :wub:. Tajt, bra ljudbild, bra ljudtryck, gillar bas-synten... elpianot är ett trevligt stick, låten hade kanske känts för ång annars... nä, det hade den nog inte. Korta inte av låten mer i alla fall. Efter en dag på kontoret med allehanda ljudföroreningar känns låten uppfriskande.
Lead-synten, vad är den för en? Jag har lite kikat på IK multimedias Syntronik...

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag tok-gillar Daniel :wub:

Du har alltid kunnat konsten att göra medryckande rytmer som jag inte kan låta bli att svänga till, säkert de flesta andra gör det, annars är di domma i skallen, eller hur?! :lol:

Syntbasen är superskön!

Betyg 5/5 av mig i denna kanske lite obestämda genre. Vad kallar du den själv?

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Jättebra! Gillar allting inklusive leadsynthen, fast jag tycker att den ligger lite för mycket "utanför" ljudbilden i övrigt.
Vet inte riktigt om det är att den är lite hög i volymen som gör det eller kanske att man kunde lägga ett svagt delay på den för att få den lite "vidare" så den smälter in lite mer?

Hade gärna sett att leadsynthen kopierade den lilla slingan xylofonen kör vid ngt parti i låten också bara för att ge det lite mer utrymme.
Tycker det är skönt när ngt man hör i bakgrunden men inte riktigt tänker på kommer fram och blir huvudtema en kort sekvens sådär.
Me, Myself & I


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Välkända harmonier som hanteras briljant av dig, finns inte mycket mer att säga...  :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Tack för era kommentarer. :)

Vsti:n Sylenth har leaden som preset. Hojta gärna om du vill ha närmare info.

Tack för fint betyg Marre. Tja, någon form av elektronisk pryl, lite easy listening över den, hip-hop trummor.

Tack för bra tips Korstad om variation.

Tack Eddi. :) Gäller att inte fastna i samma mall för länge bara.

Roligt kunna bidra Space. :)