Kontrollrummet

Eddi & Perre - 50 yards away - Klar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här lägger jag upp vår låt som kom 4:a i den 50:e Festivalen "50"

Låten är en hyllning till en av världens bästa låtskrivare och jag försökte tänka mig in i hans "mindset" när han tar fram en låt.

Jag blev i alla fall rätt så förvånad över att folk klagade på min sång. Under åren har jag fått höra att jag inte ska gömma rösten bakom en massa pluggar vilket jag alltså inte gjorde i denna åtminstone inte på verserna. Och de fåtal sura toner som jag åstadkom har jag ju fixat till. Så jag förstår helt enkelt inte kritiken :unsure:

De som klagade kan ju sjunga så då tänkte jag att jag lägger upp en musikalisk version samt texten så får de som känner sig hågade "tala om" för mig hur den ska sjungas genom att sjunga in en egen version.

Så kör i vind! BPM är 88. Lägg in era tolkningar i svarsposten det funkar numer via KR-spelaren.

Text
I told her that I loved her
She didn't seemed to care
I called her in the morning
But she wasn't there

I think we got some problems
We had to work it out
The best thing is to solve them
Before it sulk us down

You told the judge that I was dangerous
And not someone to trust
That I was violent that you feel threaten
Not to mention what I did to your cat

I admit I through your cat out
Through the balcony door
But I didn't meant to heart her
Your apartment is a basement floor

And now I can not even meet you
Until this judgement expire
I'm sleeping in my Volvo
::50 yards away::

Edit: Självklart kan vem som helst prova det är fritt fram :)

Edit 2 : Ja det lär nog inte komma någon annan version så min sång får duga som den är vare sig man gillar den eller inte - lägger nu in den på färdiga med sången som var med i festivalen.
« Senast ändrad: 22.10.2017, 04:18:00 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag klarade inte ens av att leverera körstämmor till denna avancerade harmoni-snurra.
Kul att erbjuda andra att lägga leadsong!
Skönt komp här!
« Senast ändrad: 12.10.2017, 12:06:10 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Klart att det känns lockande att lägga vocal på den här eminenta låten, som enligt min mening borde ha vunnit festival nr 50! :)
Samtidigt är det bara att erkänna att det troligen inte alls blir lika bra, dels sjunger jag i tenorläge, dels krävs det en betydligt bättre sångare än jag att på ett övertygande sätt göra din låt till min. Du har ju skrivit den och har därmed ett tolkningsföreträde som inte är så lätt att överbrygga.
Men därmed inte sagt att jag inte kommer att försöka, om jag hittar tid till det! :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Klart att det känns lockande att lägga vocal på den här eminenta låten, som enligt min mening borde ha vunnit festival nr 50! :)
Samtidigt är det bara att erkänna att det troligen inte alls blir lika bra, dels sjunger jag i tenorläge, dels krävs det en betydligt bättre sångare än jag att på ett övertygande sätt göra din låt till min. Du har ju skrivit den och har därmed ett tolkningsföreträde som inte är så lätt att överbrygga.
Men därmed inte sagt att jag inte kommer att försöka, om jag hittar tid till det! :)

Jag skulle mer än gärna vilja höra din tolkning, du kan väl tweaka den en aning så att det passar till din röst. Det vore verkligen kul om du gör den. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Jamenvisst jag ska inte sticka under stol med att jag surade lite över att flera hängde ut min sång, din kommentar var inte spetsig alls men jag vet fortfarande inte var jag upplevdes som osäkert - på några ställen eller rakt igenom?

Jag har inget emot ärlig kritik men om man i allmänna ordalag bara säger att "sången drog ner hela låten" det är inte för mig ärlig kritik - då kan man ju istället säga - men jag gillar inte din röst eller nåt.

I alla fall det var då jag kom på att - ja men låt de visa hur det ska låta då! Men sen släppte surheten och det skulle faktiskt vara kul om några vill ge sig på den här låten.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Jamenvisst jag ska inte sticka under stol med att jag surade lite över att flera hängde ut min sång, din kommentar var inte spetsig alls men jag vet fortfarande inte var jag upplevdes som osäkert - på några ställen eller rakt igenom?

Jag har inget emot ärlig kritik men om man i allmänna ordalag bara säger att "sången drog ner hela låten" det är inte för mig ärlig kritik - då kan man ju istället säga - men jag gillar inte din röst eller nåt.

I alla fall det var då jag kom på att - ja men låt de visa hur det ska låta då! Men sen släppte surheten och det skulle faktiskt vara kul om några vill ge sig på den här låten.
Jag upplever sången osäker, svajig och trevande rakt igenom! Det är ju inte så att du träffar fel på hela,
(eller ens halva) tonsteg, men jag får en känsla av att du liksom letar dig fram till tonerna efterhand som du sjunger....
Så jag kan tyvärr inte peka ut några specifika ställen i låten, utan det är en helhetskänsla jag får.
Men visst, den är inte lättsjungen med oväntade harmoniövergångar, så det är väl egentligen inget att säga om.
Skönt att surheten har släppt!  :D Det har den också gjort på den här ibland lite griniga Vetlanda-gubben....  :rolleyes:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Jamenvisst jag ska inte sticka under stol med att jag surade lite över att flera hängde ut min sång, din kommentar var inte spetsig alls men jag vet fortfarande inte var jag upplevdes som osäkert - på några ställen eller rakt igenom?

Jag har inget emot ärlig kritik men om man i allmänna ordalag bara säger att "sången drog ner hela låten" det är inte för mig ärlig kritik - då kan man ju istället säga - men jag gillar inte din röst eller nåt.

I alla fall det var då jag kom på att - ja men låt de visa hur det ska låta då! Men sen släppte surheten och det skulle faktiskt vara kul om några vill ge sig på den här låten.
Jag upplever sången osäker, svajig och trevande rakt igenom! Det är ju inte så att du träffar fel på hela,
(eller ens halva) tonsteg, men jag får en känsla av att du liksom letar dig fram till tonerna efterhand som du sjunger....
Så jag kan tyvärr inte peka ut några specifika ställen i låten, utan det är en helhetskänsla jag får.
Men visst, den är inte lättsjungen med oväntade harmoniövergångar, så det är väl egentligen inget att säga om.
Skönt att surheten har släppt!  :D Det har den också gjort på den här ibland lite griniga Vetlanda-gubben....  :rolleyes:
:D även här skiner solen och vi ska iväg till en konstutställning i Nacka Forum straxt. Svajig över hela linjen då hm... Ok men det är nog så jag sjunger, jag har ingen känsla av att jag var osäker på varken ord eller ton vid senaste insjungningen det blev ju några omtagningar. Och som jag sa de få något sura tonerna kunde man ju se och rätta till Logic (jag hörde dom också). Bra att åtminstone ett frågetecken är uträtat. Ha en god helg. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Jamenvisst jag ska inte sticka under stol med att jag surade lite över att flera hängde ut min sång, din kommentar var inte spetsig alls men jag vet fortfarande inte var jag upplevdes som osäkert - på några ställen eller rakt igenom?

Jag har inget emot ärlig kritik men om man i allmänna ordalag bara säger att "sången drog ner hela låten" det är inte för mig ärlig kritik - då kan man ju istället säga - men jag gillar inte din röst eller nåt.

I alla fall det var då jag kom på att - ja men låt de visa hur det ska låta då! Men sen släppte surheten och det skulle faktiskt vara kul om några vill ge sig på den här låten.
Jag upplever sången osäker, svajig och trevande rakt igenom! Det är ju inte så att du träffar fel på hela,
(eller ens halva) tonsteg, men jag får en känsla av att du liksom letar dig fram till tonerna efterhand som du sjunger....
Så jag kan tyvärr inte peka ut några specifika ställen i låten, utan det är en helhetskänsla jag får.
Men visst, den är inte lättsjungen med oväntade harmoniövergångar, så det är väl egentligen inget att säga om.
Skönt att surheten har släppt!  :D Det har den också gjort på den här ibland lite griniga Vetlanda-gubben....  :rolleyes:
:D även här skiner solen och vi ska iväg till en konstutställning i Nacka Forum straxt. Svajig över hela linjen då hm... Ok men det är nog så jag sjunger, jag har ingen känsla av att jag var osäker på varken ord eller ton vid senaste insjungningen det blev ju några omtagningar. Och som jag sa de få något sura tonerna kunde man ju se och rätta till Logic (jag hörde dom också). Bra att åtminstone ett frågetecken är uträtat. Ha en god helg. :)
Detsamma Eddi!
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Eddi, hur många gånger har du övningssjungit den här, innan du kom till den inspelningen som ligger i festivalen, 10,30,100 gånger?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Eddi, hur många gånger har du övningssjungit den här, innan du kom till den inspelningen som ligger i festivalen, 10,30,100 gånger?
Du känner väl mig så få som möjligt huvudsaken är att jag känner att den blir rätt, du fick höra en version med förstautgåva och en del har jag sparat och en del har jag sjungit om fler än två gånger. Nu har jag sjungit den säkert 100 ggr och resultatet har inte blivit annorlunda.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Eddi, hur många gånger har du övningssjungit den här, innan du kom till den inspelningen som ligger i festivalen, 10,30,100 gånger?
Du känner väl mig så få som möjligt huvudsaken är att jag känner att den blir rätt, du fick höra en version med förstautgåva och en del har jag sparat och en del har jag sjungit om fler än två gånger. Nu har jag sjungit den säkert 100 ggr och resultatet har inte blivit annorlunda.

I know you - två gånger alltså...   :lol:
Bra om du kommit upp i hundra!    B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det lär nog inte komma någon annan version så min sång får duga som den är vare sig man gillar den eller inte - lägger nu in den på färdiga med sången som var med i festivalen. :)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Jag undrar om inte det jag och fler upplever med din sång inte beror på att du träffar fel ton, utan det som Melodyne kallar "Drifting", dvs att tonhöjden på vissa toner varierar över tid. Nu är det så att en viss variation måste till, annars låter det statiskt och om man ska vara ärlig inte klokt, men när den blir för stor upplevs det som osäkert och smått ostämt.

När jag först kollade kurvan på var min tonhöjd faktiskt låg när jag sjöng trodde jag inte mina ögon. Inte bara låg jag totalfalskt ibland (det kunde jag höra), utan rätt ofta började jag en ton flera heltoner under för att sedan glida upp till den rätta tonen. Melodyne kan korrigera det där från 1 till 100%, 50-80% brukar bli bra när jag sjunger. Men rättar man bara tonhöjd på hela tonen påverkas inte drifting utan den följer bara med till den nya tonhöjden.

Det är inte otroligt att du redan är medveten om det här. I så fall kan man hoppas någon annan får nytta av det. :)


If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag undrar om inte det jag och fler upplever med din sång inte beror på att du träffar fel ton, utan det som Melodyne kallar "Drifting", dvs att tonhöjden på vissa toner varierar över tid. Nu är det så att en viss variation måste till, annars låter det statiskt och om man ska vara ärlig inte klokt, men när den blir för stor upplevs det som osäkert och smått ostämt.

När jag först kollade kurvan på var min tonhöjd faktiskt låg när jag sjöng trodde jag inte mina ögon. Inte bara låg jag totalfalskt ibland (det kunde jag höra), utan rätt ofta började jag en ton flera heltoner under för att sedan glida upp till den rätta tonen. Melodyne kan korrigera det där från 1 till 100%, 50-80% brukar bli bra när jag sjunger. Men rättar man bara tonhöjd på hela tonen påverkas inte drifting utan den följer bara med till den nya tonhöjden.

Det är inte otroligt att du redan är medveten om det här. I så fall kan man hoppas någon annan får nytta av det. :)



Jomenjo när jag rättar mina toner så blir det på ett fåtal ställen där tonen faktiskt går in på andra halvtoner, driftingen om vi nu ska kalla den så går ju också att rätta till men så länge det är inom samma ton så låter jag den vara som den är utom där t.o.m. jag hör att det inte låter bra.
Autotuning och Melodyn funkar inte på min röst alls har jag hört - det är andra som provat inte jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Bitvis bra låt, bitvis låter det lite som man kastat in ackord på måfå! Sångljudet tycker jag är bra och ligger väl framme i ljudbilden, partiet med elgitarr är snyggt, i början tycker jag syntljuden är obehagligt torra, sången upplever inte jag som trevande, får lite Leonard Coen vibbar faktiskt! Text och artikulering är bra! Jag tror att harmoniseringen av låten (som jag bitvis kan uppleva lite påhittad eller konstigt) får som följd att även melodin uppfattas så! Hi-haten kan jag uppleva lite stark och i behov av lite variation!

Sen är det ju med musik som med kvinnor.....vissa gillar tjocka, vissa gillar smala!  :rolleyes:

Mvh Henric

Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Var var du under röstningen till Festivalen :lol:
Tack för dina ord (äntligen någon som fattar något) -typ.

Jo harmoniseringen var nog lite underlig men det var med fullaste flit. och skoj att du uppskattar guran också.
Tack för lyss o tyck Henric :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Henric

Var var du under röstningen till Festivalen :lol:
Tack för dina ord (äntligen någon som fattar något) -typ.

Jo harmoniseringen var nog lite underlig men det var med fullaste flit. och skoj att du uppskattar guran också.
Tack för lyss o tyck Henric :D

Jag har den bestämda uppfattningen att det går inte/man ska inte tävla i musik och deltar därför inte i festivaler, lyssnar heller inte på melodifestivaler, idol och annan dynga på TV:n!  :wacko:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Håller med. Tyvärr är det rätt surt i sången. Inte heller trakterad av att göra en bättre version, ingen skugga över framförandet i övrigt dock.  Kör hårt :-)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
"Bra låt med spännande harmonier! Tyvärr drar den aningen osäkra sången ner betyget...".
Så skrev jag i min kommentar till din låt i festivalen och så tycker jag fortfarande efter flera lyssningar.
Du säger i den här tråden att "de som klagade kan ju sjunga"!? Så du menar att man inte ska kommentera
om man inte sedan kan bevisa att man klarar det bättre själv??? Jag tolkar det som svårighet att ta åt sig kritik!
Trodde i min enfald att det uppskattades att få ärlig kritik. Jag har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv!
Vem vill överhuvudtaget i fortsättningen kommentera festivalbidrag eller demolåtar om man ska ställas till
svars på det här viset? Nej, skärpning Eddi! Jag tänker då inte lägga tid på att försöka lägga sång på detta.
/Asti

Håller med. Tyvärr är det rätt surt i sången. Inte heller trakterad av att göra en bättre version, ingen skugga över framförandet i övrigt dock.  Kör hårt :-)

/Marre
Varför drar du ner Asti till din låga nivå? Jag är övertygad om att du får medhåll av alla att ingen vill höra dig misshandla min låt som du inte förstår harmonierna av över huvud taget. Håll dig till discolåtar där din sura stämma som nått bästföredatum för länge sedan dränks i musiken. Vore tacksam om du lät bli onödiga kommentarer i mina trådar, jag håller mig långt från dina trådar - respektera det!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Låten får mig ställvis att tänka på Emanuelle :lol:

Jag gillar de intrumentala partierna bäst, dom är kanoners... och också där du sjunger högre (tonmässigt).
Det krävde några lyssningar innin jag "förstod" mig på låten.

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Du har gjort ner mig ett antal gånger tidigare pga av din tjurighet för att du är arg på mig sen gammalt. (private matter) 

Jag har oxå rätt att tycka nåt. Respektera!

.....och disco :huh: :lol:?!

Har aldrig sjungit, du blandar visst ihop mig med någon :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det finns både barn och vuxna -  såväl till ålder som beteende.
Hoppas de tu växer - avseende beteende.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Här var det lattjolajban i tråden minsann!  Har ju missat det alldeles.  :D 

Har lyssnat och läst igenom allt och jag förmår inte annat än att hålla med en del personer i församlingen ang. sången.  Med det sagt menar jag inte att det är dåligt sjunget utan förmodligen mer att det är överdjävulskt känsligt speciellt i versen att ligga precis rätt, om du förstår vad jag menar.  I refrängen där du tar i mer låter det stabilare.   Sen är det en cool låt med harmonier som kräver ett par lyssningar men det sätter sig tycker jag.     /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Här lägger jag upp vår låt som kom 4:a i den 50:e Festivalen "50"

Låten är en hyllning till en av världens bästa låtskrivare och jag försökte tänka mig in i hans "mindset" när han tar fram en låt.

Jag blev i alla fall rätt så förvånad över att folk klagade på min sång. Under åren har jag fått höra att jag inte ska gömma rösten bakom en massa pluggar vilket jag alltså inte gjorde i denna åtminstone inte på verserna. Och de fåtal sura toner som jag åstadkom har jag ju fixat till. Så jag förstår helt enkelt inte kritiken :unsure:

De som klagade kan ju sjunga så då tänkte jag att jag lägger upp en musikalisk version samt texten så får de som känner sig hågade "tala om" för mig hur den ska sjungas genom att sjunga in en egen version.

Så kör i vind! BPM är 88. Lägg in era tolkningar i svarsposten det funkar numer via KR-spelaren.

Text
I told her that I loved her
She didn't seemed to care
I called her in the morning
But she wasn't there

I think we got some problems
We had to work it out
The best thing is to solve them
Before it sulk us down

You told the judge that I was dangerous
And not someone to trust
That I was violent that you feel threaten
Not to mention what I did to your cat

I admit I through your cat out
Through the balcony door
But I didn't meant to heart her
Your apartment is a basement floor

And now I can not even meet you
Until this judgement expire
I'm sleeping in my Volvo
::50 yards away::

Edit: Självklart kan vem som helst prova det är fritt fram :)

Edit 2 : Ja det lär nog inte komma någon annan version så min sång får duga som den är vare sig man gillar den eller inte - lägger nu in den på färdiga med sången som var med i festivalen.
I Explorer hittar jag ingen spelare
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se