Forum > Demolåtar
Mary Janes Last Dance (Tom Petty-cover)
Fuzzbub:
Ja den gode Tom Petty lämnade ju jordelivet nyss och jag lyssnade på några gamla låtar med honom. Satt mig med guran och det blev en cover på denna. Enkel låt men det är inte lätt att få till bra måste jag säga. Hur som är det meningen att vara en hiss till Petty och inte ngn. diss. :) Tyck till om det du känner för! /Fuzz
Uppdaterad med lite mer bas.
https://soundcloud.com/fuzzbub/bubben-band-featiken-mary-janes-last-dance
https://www.dropbox.com/s/h77r82z8rh0e2c5/Bubben%20Band%20Feat.IKEN%20-%20Mary%20Janes%20Last%20Dance.mp3?dl=0
Titel:Mary Janes Last Dance
Artist: Fuzzbub och IKEN
Text & Musik: Tom Petty
Längd: 4:50
År: 2017
Asti:
En låt jag inte hört förut! Fast mina Petty-kunskaper är iofs begränsade. :)
Snyggt gitarrsound du fått till och bra spridning i stereoperspektivet!
Skulle ev önskat lite mer värme (låga mellanregistret) i sångljudet...
Mixen känns balanserad i mina öron.
/Asti
Fuzzbub:
--- Citat från: Asti skrivet 09.10.2017, 18:18:13 ---En låt jag inte hört förut! Fast mina Petty-kunskaper är iofs begränsade. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för synpunkterna Asti! Det där med låga mellanregistret är väldigt medvetet då jag inte tycker att min röst gör sig speciellt bra där. Jag gillar "kakburksljudet" även om jag faktiskt har försökt att bredda registret lite mer än vanligt på denna. :)
Kul att du gillar gitarrerna också! /JEH
P.s. Funkar mp3-spåret för dig? Av ngn. anledning så går den inte igång hos mig. Därav länken. D.s.
Asti:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.10.2017, 19:22:49 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.10.2017, 18:18:13 ---En låt jag inte hört förut! Fast mina Petty-kunskaper är iofs begränsade. :)
/Asti
--- Slut citat ---
Tack för synpunkterna Asti! Det där med låga mellanregistret är väldigt medvetet då jag inte tycker att min röst gör sig speciellt bra där. Jag gillar "kakburksljudet" även om jag faktiskt har försökt att bredda registret lite mer än vanligt på denna. :)
Kul att du gillar gitarrerna också! /JEH
P.s. Funkar mp3-spåret för dig? Av ngn. anledning så går den inte igång hos mig. Därav länken. D.s.
--- Slut citat ---
Nej, mp3:n funkade inte! Jag fick använda länken.
MaxB:
Dropbox vill inte att man ska strömma material därifrån, men om man är på sidan (nu med dator) är det okej att strömma (för mig nu) om man först klickar på "accept cookies".
Kul att höra! Iken sköter sig! :lol:
Basen är dock ovanligt anonym bakom gitarrmattorna - det är en sann frihet att få bestämma hur mixen ska låta eller hur Bubben... :wub:
Tycker även att dina gitarrer och din sång fungerar mycket bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida