Kontrollrummet

Ebbots Ark?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Har tittat lite på Ebbots Ark i TV. Väldigt lite musik och väldigt mycket svammel om ingenting. Det verkar vara en trend att musikprogram ska ha väldigt lite musik, även om de har ett skitbra husband, och bra artister som skulle kunna rocka som fan. I stället blir det mest fyllesvammel. Vem fan är intresserad av sånt?
Jag kan tänka mig att de som skulle klippa ihop program av det här hade ett helt hopplöst jobb. Varför tvinga ihop en massa musiker så här utan att låta dom spela? Retar mig rejält. Några musikinslag jag sett var helt suveräna. Sen var det typ demensgaggande med supglas i händerna.

Jag kanske hade otur o missade bra omgångar?
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Gillar såna här program, men håller med om att det är alldeles för lite lira. Stenhård version av Die mauer härom dagen.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Håller med dig helt Håkan! Mest svammel och inbördes beundran....
Synd när dom har med bra artister som t.ex Ane Brun, som man gärna hört mer av.
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller helt med Håkan, sånt slöseri...
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Det är ju programmakarna som vill ha det så här. Först sätter de ihop en samling musiker/människor som kanske inte känner varandra alls och tvingar dem att bo tätt inpå varandra i en båt. Sen går man på dom oavbrutet med kameror upp i ansiktet och filmar när de är nyvakna och inte har ett vettigt ord att säga. Styrkan hos de här är ju att göra o framföra musik, men det här med musik är nog ganska ointressant för programmakarna. Mkt bättre att göra program om svammel om ingenting, sånt man tvingas ta till när man inte får spela eller sjunga.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)