Forum > Färdiga produktioner
Asti - Fences (klar)
Toby:
Liten fin ballad med ditt signum på! Gillar kontran som kommer smygande, kanske skulle den skulle spetsas aningen för att bli lite mer distinkt. Vid 78 låter det falskt på gitarrsidan, nåt skumt händer där i alla fall. Saknar också dynamik i låten. Den tuffar på med snygga ackord och lite oanade melodier men det blir, om du får ursäkta, aningen jämntjockt.
Nu är jag lite petig. Take it or leave it. :)
Du levererar som alltid snygga låtar!
Toby
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 27.09.2017, 12:57:31 ---Liten fin ballad med ditt signum på! Gillar kontran som kommer smygande, kanske skulle den skulle spetsas aningen för att bli lite mer distinkt. Vid 78 låter det falskt på gitarrsidan, nåt skumt händer där i alla fall. Saknar också dynamik i låten. Den tuffar på med snygga ackord och lite oanade melodier men det blir, om du får ursäkta, aningen jämntjockt.
Toby
--- Slut citat ---
Så kontrabasen verkar inte vara för stark.....Menar du att den ska höjas ytterligare på vissa ställen..?
Eller ändra ljudbilden på den....? Är den för basig/dov nu....
Har kollat vid 78 sek, men kan inte höra något som jag uppfattat som falskt... Är det gitarren till höger du menar?
Du har säkert rätt i det här med brist på dynamik. Kanske ska elpianot bara förstärka lite här och där....
Eller ska gitarrerna kanske hålla igen en del...? Det är något jag tycker är rätt knepigt - att få till dynamik i mindre arr.
Ska se om jag kan bättra på dynamiken! Tack för informativ feedback Torbjörn!
/Asti
Toby:
--- Citat från: Asti skrivet 27.09.2017, 18:28:03 ---
--- Citat från: Toby skrivet 27.09.2017, 12:57:31 ---Liten fin ballad med ditt signum på! Gillar kontran som kommer smygande, kanske skulle den skulle spetsas aningen för att bli lite mer distinkt. Vid 78 låter det falskt på gitarrsidan, nåt skumt händer där i alla fall. Saknar också dynamik i låten. Den tuffar på med snygga ackord och lite oanade melodier men det blir, om du får ursäkta, aningen jämntjockt.
Toby
--- Slut citat ---
Så kontrabasen verkar inte vara för stark.....Menar du att den ska höjas ytterligare på vissa ställen..?
Har kollat vid 78 sek, men kan inte höra något som jag uppfattat som falskt... Är det gitarren till höger du menar?
Du har säkert rätt i det här med brist på dynamik. Kanske ska elpianot bara förstärka lite här och där....
Eller ska gitarrerna kanske hålla igen en del...? Det är något jag tycker är rätt knepigt - att få till dynamik i mindre arr.
/Asti
--- Slut citat ---
Lite dov tycker jag den är. Prova att göra den lite tydligare. Skulle kanske bli mer luft då. Jag lyssnade igen och tror att det är basen som ställer till det vid 78. Något snubbel kan det vara. :)
Toby
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 27.09.2017, 18:49:44 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.09.2017, 18:28:03 ---
Toby
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
Lite dov tycker jag den är. Prova att göra den lite tydligare. Skulle kanske bli mer luft då. Jag lyssnade igen och tror att det är basen som ställer till det vid 78. Något snubbel kan det vara. :)
Toby
--- Slut citat ---
Tack för förtydligande! :)
/Asti
Asti:
Tog bort elpianot, som var lite statiskt.
Höjde mellanregistret på kontrabasen för att få den lite "fastare".
Sänkte reverbet på sång och akustiska gitarrer.
Tycker själv att den känns närmre och luftigare i mixen nu....eller?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida