Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fences (klar)

<< < (6/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 09.10.2017, 18:54:42 ---
--- Citat från: Asti skrivet 27.09.2017, 18:28:03 ---
--- Citat från: Toby skrivet 27.09.2017, 12:57:31 ---Liten fin ballad med ditt signum på! Gillar kontran som kommer smygande, kanske skulle den skulle spetsas aningen för att bli lite mer distinkt. Vid 78 låter det falskt på gitarrsidan, nåt skumt händer där i alla fall. Saknar också dynamik i låten. Den tuffar på med snygga ackord och lite oanade melodier men det blir, om du får ursäkta, aningen jämntjockt.
Nu är jag lite petig. Take it or leave it.  :)
Du levererar som alltid snygga låtar!
Toby

--- Slut citat ---
Så kontrabasen verkar inte vara för stark.....Menar du att den ska höjas ytterligare på vissa ställen..?
Eller ändra ljudbilden på den....? Är den för basig/dov nu....
Har kollat vid 78 sek, men kan inte höra något som jag uppfattat som falskt... Är det gitarren till höger du menar?
Du har säkert rätt i det här med brist på dynamik. Kanske ska elpianot bara förstärka lite här och där....
Eller ska gitarrerna kanske hålla igen en del...? Det är något jag tycker är rätt knepigt - att få till dynamik i mindre arr.
Ska se om jag kan bättra på dynamiken! Tack för informativ feedback Torbjörn!
/Asti

--- Slut citat ---

Ett bra dynamik knep är att lägga in automation på mastern -1db på verser och tebax till nollan på refränger.

--- Slut citat ---
Tack för tipset! Få se om jag lyckas omsätta det i praktiken... :)

Fuzzbub:
Väldigt "modig" låt det här då varenda litet ljud går fram s.a.s. men du gör det ju bra alltså.  Väldigt kompetent på alla sätt och jag kan inte klaga på någonting.
Ang. "basgrejen" vid 78s (om den nu är kvar) så stördes iaf. jag inte. Det är en liten vandring där och någon ton kanske inte faller in i ramen, kan vara det andra hör?   Ja ja, bra jobbat hur som!   /Fuzz

Asti:

--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.10.2017, 19:39:02 ---Väldigt "modig" låt det här då varenda litet ljud går fram s.a.s. men du gör det ju bra alltså.  Väldigt kompetent på alla sätt och jag kan inte klaga på någonting.
Ang. "basgrejen" vid 78s (om den nu är kvar) så stördes iaf. jag inte. Det är en liten vandring där och någon ton kanske inte faller in i ramen, kan vara det andra hör?   Ja ja, bra jobbat hur som!   /Fuzz

--- Slut citat ---
"Modig" vet jag inte - det är nog mer att man med ålderns rätt inte bryr sig på samma sätt om
man riskerar att göra bort sig eller att man måste upprätthålla en förväntad "stil".  :rolleyes:
Här ville jag ha en intim ljudbild, men tycker inte jag fått till det helt och hållet.
Det bästa kanske hade varit med enbart sång och en akustisk nylonsträngad gitarr...?
Nej, jag kan inte heller höra något vid 78 sek, som låter falskt eller helt fel....
Tack för din feedback Fuzzen!
/Asti

Henric:
Fin Asti låt  - Spelade i min ungdom med en Holländsk kompositör med starka Beatles influenser, symfonisk popmusik, han gjorde en platta som finns på Spotify Day and Night Henk Beck, ni sjunger väldigt likt.......

Mvh Henric

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 23.10.2017, 19:02:12 ---Fin Asti låt  - Spelade i min ungdom med en Holländsk kompositör med starka Beatles influenser, symfonisk popmusik, han gjorde en platta som finns på Spotify Day and Night Henk Beck, ni sjunger väldigt likt.......

Mvh Henric

--- Slut citat ---
Spännande - ska se om jag hittar honom på Spotify!
Tack för din feedback Henric!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion