Forum > Färdiga produktioner

Asti - Fences (klar)

<< < (5/7) > >>

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 02.10.2017, 09:30:42 ---Vacker liten Ast-ballad. Bra spelat och sjunget och mixen sitter fint tycker jag och allt låter bra... den är kanske bara lite lång och händelselös för min smak :unsure:

//Space

--- Slut citat ---

Gläder mig att du tycker det är vackert Krister! Och att mixen funkar.
Strax under 3 minuter är ju inte så långt iofs, men det kan ju kännas
så om det är händelselöst och tråkigt!  :D
Tack för din ärliga kommentar!  :)
/Asti

Asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 05.10.2017, 20:22:35 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 02.10.2017, 09:30:42 ---Vacker liten Ast-ballad. Bra spelat och sjunget och mixen sitter fint tycker jag och allt låter bra... den är kanske bara lite lång och händelselös för min smak :unsure:

//Space

--- Slut citat ---

Jag tycker det är på nåt vis skickligt att göra enkla låtar som håller rakt igenom utan för häftiga händelser. En av mina absoluta favoritmusiker/låtskrivare är Countrygiganten Merl Haggard, hans låtar är ofta ganska lika rakt igenom, typexemplet Okie from Muscoogie är en sån, En skön grundrytm, fin melodi och det mesta fokuset ligger på den korta men fina texten och sångrösten. Som jag ser det är det riktigt enkla det svåraste. Det är ju det Asti lyckas med varje gång.

--- Slut citat ---
Snällt av dig att försvara min något händelselösa låt Håkan!  :)
Och väldigt överdrivet att jag skulle lyckas varje gång!  :D
Men smicker biter på mig, så tack för det!  :rolleyes:
/Asti

morgonte:
Ville bara säga att jag inte alls kan klaga på nåt här. Snyggt, låter absolut Asti om, vilket är bra.  :D

Asti:

--- Citat från: morgonte skrivet 09.10.2017, 00:27:26 ---Ville bara säga att jag inte alls kan klaga på nåt här. Snyggt, låter absolut Asti om, vilket är bra.  :D

--- Slut citat ---
Det var roligt att höra Stefan! Tack för det!
/Ass-tea

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 27.09.2017, 18:28:03 ---
--- Citat från: Toby skrivet 27.09.2017, 12:57:31 ---Liten fin ballad med ditt signum på! Gillar kontran som kommer smygande, kanske skulle den skulle spetsas aningen för att bli lite mer distinkt. Vid 78 låter det falskt på gitarrsidan, nåt skumt händer där i alla fall. Saknar också dynamik i låten. Den tuffar på med snygga ackord och lite oanade melodier men det blir, om du får ursäkta, aningen jämntjockt.
Nu är jag lite petig. Take it or leave it.  :)
Du levererar som alltid snygga låtar!
Toby

--- Slut citat ---
Så kontrabasen verkar inte vara för stark.....Menar du att den ska höjas ytterligare på vissa ställen..?
Eller ändra ljudbilden på den....? Är den för basig/dov nu....
Har kollat vid 78 sek, men kan inte höra något som jag uppfattat som falskt... Är det gitarren till höger du menar?
Du har säkert rätt i det här med brist på dynamik. Kanske ska elpianot bara förstärka lite här och där....
Eller ska gitarrerna kanske hålla igen en del...? Det är något jag tycker är rätt knepigt - att få till dynamik i mindre arr.
Ska se om jag kan bättra på dynamiken! Tack för informativ feedback Torbjörn!
/Asti

--- Slut citat ---

Ett bra dynamik knep är att lägga in automation på mastern -1db på verser och tebax till nollan på refränger.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion