Forum > Färdiga produktioner
Asti - Mitt Danmark (klar!)
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.09.2017, 20:57:33 ---
--- Citat från: Asti skrivet 18.09.2017, 17:48:48 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 18.09.2017, 15:21:43 ---Fin låt och text Asti. Gillar det lugna partiet mitt i det härliga drivet...den andra versionen med elbas tycker jag känns bäst, men det är ju alltid en fråga om smak.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Gläder mig att du också nämner texten Roughe! :)
Inte så ofta jag orkar göra svenska texter längre....
Ja, en gammal man som jag måste ta det lite lugnt också ibland! :rolleyes:
Så du föredrar också elbas-versionen... Tack för din feedback!
/Asti
Visst texten gillas, särskilt när det är självupplevt eller och känslosamt...men visst jättesvårt med svensk text tycker jag också, man blir glad varje gång man lyckas. Gammal man gör så gott han kan! :lol:
/Roughe
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Det är självupplevt, men säkert nästan 10 år sen jag skrev detta....
På senare år har det mest blivit "schablontexter" som komplement till musiken.
Känns som att man varken har ork eller motivation på samma sätt längre för att
göra något riktigt genomarbetat, fastän man har mer tid än nånsin.... :wacko:
Toby:
Fin låt med bra dynamik! Först: Köpenhamn är inte representativt för Danmark alls. Danmark, ett bondeland som inte har ändrat sig så mycket. Utanför Kph är det väldigt konservativt fortfarande. Och Ströget....håll dig borta!
Gillar bäst versionen med elbasen, det andra är lite för muddigt tycker jag. Elgitarren som kommer in på slutet kan gott lyftas fram mer i ljudbilden, försvinner i allt processandet.
När jag lyssnar så kom jag att tänka på Raj Montana band med Dan Hylander. Låter lite så. men...de var bra så det är inget dissande. :)
Bra flyt i låten annars!
Toby
Gurano:
Gillar versionen längre ner i tråden än den första. Bra låt men kanske att sången ska upp pytte på sina ställen.
/G
Asti:
--- Citat från: Toby skrivet 19.09.2017, 16:43:40 ---Fin låt med bra dynamik! Först: Köpenhamn är inte representativt för Danmark alls. Danmark, ett bondeland som inte har ändrat sig så mycket. Utanför Kph är det väldigt konservativt fortfarande. Och Ströget....håll dig borta!
Gillar bäst versionen med elbasen, det andra är lite för muddigt tycker jag. Elgitarren som kommer in på slutet kan gott lyftas fram mer i ljudbilden, försvinner i allt processandet.
När jag lyssnar så kom jag att tänka på Raj Montana band med Dan Hylander. Låter lite så. men...de var bra så det är inget dissande. :)
Bra flyt i låten annars!
Toby
--- Slut citat ---
Nej, Köpenhamn är inte representativt för hela Danmark - håller med dig helt! :)
Har semestrat en hel del i Danmark genom åren, senast i somras när vi bilade genom Själland,
Fyn, Langeland och Lolland. Det finns mycket fint och genuint i Danmark. :wub:
Texten är lite tillspetsad, vilket jag påtalat tidigare i tråden. Men "Danmark" funkade bra till melodin! B)
Men min frustration och sorg över städers likriktning och "avpersonifiering" i stadskärnan består tyvärr.
Speciellt Köpenhamn, som jag besökt då och då sedan ungdomen. Är ju uppvuxen i gränstrakterna mellan
Skåne och Småland, så Danmark låg bara ett par timmar bort. Nu åker man väl dit mest för Mikkeller, Amager m.fl.? :D
OK, du föredrar också elbas-versionen! Kommer väl ihåg Raj Montana Band med Dan Hylander! Py Bäckman
var väl också med där om jag inte minns fel...? Var väl inga favoriter precis, men helt OK! Föredrog Hoola Bandoola! B)
Skönt att du tycker det är bra flyt i låten så man har ett alternativ sätt att ta sig över Öresund om bron skulle vara avstängd! :rolleyes:
Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti
Eddi:
Jag vill dra en lans för gamla stan som sett ut likadan i typ 800år men jag förstår att det var city du menade
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida