Forum > Färdiga produktioner

Asti - Mitt Danmark (klar!)

(1/7) > >>

Asti:
Edit 2017-09-27: Har lagt upp en video-version!  :)
Edit 2017-09-17: Har lagt upp en alternativ version en bit ner i tråden, där jag ersatt syntbasen med en elbas,
                          tagit bort "trumoljuden" och sänkt reverbet en aning på sången! Vilken version föredrar ni?
                          Hur gör man förresten om man vill lägga upp två versioner (mp3-filer) i trådhuvudet?
Lägger upp en gammal låt, som jag nu kunnat fixa lite med!
Den blev till efter ett besök i Köpenhamn för ett antal år sen, då jag blev väldigt besviken på att Ströget höll på
att förvandlas till en affärsgata vilken som helst och hade tappat mycket av den danska charmen och gemytet.
Är osäker på om stämsången funkar hela vägen eller om det blir för mycket...? Hur är mix, ljudbild, arr?
Ljudbilden är tänkt att vara lite "larmig" och ruffig! Trummorna är t.ex Superior Drummer + lite "oljud" från Hypersonic.  :)
Basen är någon "skum" syntbas från Hypersonic.

Titel: Mitt Danmark
Artist: Asti & cpg
Text & Musik: Asti & cpg
Längd: 3:40
År: 2013?, 2017

Mitt Danmark

Sänder dig en hälsning från ett regnigt Köpenhamn
Jag känner mig så ensam - vill ha dig i min famn
Stryker som en främling över gator och över torg
Jag känner ingen värme, känner bara sorg

Min vandring går längs Ströget, som så många gånger förr
Men det genuina Danmark har flytt från varje dörr
Hur jag än försöker ser jag inget som är unikt
Kunde lika gärna var't i Stockholm - ingenting är sig längre likt

Åh mitt Danmark
Hur kunde det bli så
Åh mitt Danmark
Jag vägrar att förstå
Det vi lärt oss älska
rättar in sig snällt
bland dessa själlösa och likriktade standardideal

Önskar jag var nykter, önskar jag var full
Önskar jag mått bättre bara för din skull
Letar efter nyckeln till mitt tråkiga krypin
Jag ryser här i kylan - det knottrar sig på mitt skinn

Åh mitt Danmark
Hur kunde det bli så...?

MaxB:
Bra driv i den! Upplever den lite bumlig i basen men det är möjligen mina öron och lyssning som spelar spratt.
Jag gillar körstämmorna. Det är ju mycket kör förstås men jag gillar dina körer!

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.09.2017, 14:09:59 ---Bra driv i den! Upplever den lite bumlig i basen men det är möjligen mina öron och lyssning som spelar spratt.
Jag gillar körstämmorna. Det är ju mycket kör förstås men jag gillar dina körer!

--- Slut citat ---
Jo, basen kanske är bumlig.....det är en synthbas från Hypersonic. Kanske skulle vara elbas....?
Kul att du gillar driv och kör! Tack för din feedback Max!
/Asti

Marsall:
Finfin låt Asti bra o sköna gura som synthslingor o härligt ackeplock o skön o hookig sång o sticken e gottgott..För ännu mer driv i låten så är det trumljudet lite platt ljud på  överlag.. skulle bli än mer driv mer mer fläsk på dom  Men låten e go :)

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 16.09.2017, 20:08:56 ---Finfin låt Asti bra o sköna gura som synthslingor o härligt ackeplock o skön o hookig sång o sticken e gottgott..För ännu mer driv i låten så är det trumljudet lite platt ljud på  överlag.. skulle bli än mer driv mer mer fläsk på dom  Men låten e go :)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
Ska se om jag kan göra något åt trumljudet!
Tack för din feedback Marsall!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion