Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Low Down Dog

<< < (2/6) > >>

spacetrucker:
Kanske Eddi talar om gitarren till vänster, den kan tyckas hänga efter lite ibland... inte lät jag mig dock störas mycket av den. Skön låt utan stora krusiduller.  Behaglig, snygga sångstämmor :)

Asti:
"Inget speciellt märkvärdig låt blev det kanske, men det kändes så otroligt skönt att få köra igång igen".
Precis den känslan hade jag också när jag la upp den senaste låten här på KR! Det blir ett sug efter att
få spela in något nytt och se vad resultatet blir. Det är svårt att bara släppa det där!
Här har du gjort en snygg tolkning av en text till egen melodi och jag gillar det jag hör!
Sköna sångstämmor, snyggt munspel och ett stabilt komp. Kanske kunde bas och trummor vara lite
mer uttrycksfulla, men dom skapar samtidigt en lugn och tillbakalutad stämning som dom är.
Kul att din hörsel förbättrats och att du är tillbaka med din musik på KR!
/Asti

Roffe H:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 07.09.2017, 07:28:10 ---Kanske Eddi talar om gitarren till vänster, den kan tyckas hänga efter lite ibland... inte lät jag mig dock störas mycket av den. Skön låt utan stora krusiduller.  Behaglig, snygga sångstämmor :)

--- Slut citat ---

Innan jag lägger ut som färdig ska jag
 lyssna igen och se vad som kan åtgärdas, tack för dina synpunkter och kul att du gillar stämmorna.
/Roffe H

Roffe H:

--- Citat från: Asti skrivet 07.09.2017, 10:53:57 ---"Inget speciellt märkvärdig låt blev det kanske, men det kändes så otroligt skönt att få köra igång igen".
Precis den känslan hade jag också när jag la upp den senaste låten här på KR! Det blir ett sug efter att
få spela in något nytt och se vad resultatet blir. Det är svårt att bara släppa det där!
Här har du gjort en snygg tolkning av en text till egen melodi och jag gillar det jag hör!
Sköna sångstämmor, snyggt munspel och ett stabilt komp. Kanske kunde bas och trummor vara lite
mer uttrycksfulla, men dom skapar samtidigt en lugn och tillbakalutad stämning som dom är.
Kul att din hörsel förbättrats och att du är tillbaka med din musik på KR!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för lyssning Asti, kul att du gillar ( särskilt stämmorna som jag alltid jobbar lite extra med) Tycker låten vinner på att vara lite ruffig och att trummor och bas är enkla och inte tar över. Inga krusiduller som space uttryckte det. Känns så bra och roligt att vara på banan igen.
/Roughe

Jocke:
Det här gillas!  (Y) Har lyssnat flera gånger för att det var så gött!  :) Det här är så typiskt roffiskt och som din stil skulle jag faktiskt kunna tänka mig den ännu mer avskalad och ruffig! ;)
Skönt att du blivit bättre - fortsätt med det! ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion