Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Low Down Dog

(1/6) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: Low Down Dog
ARTIST/MEDVERKAN: Roffe H
KOMPOSITÖR: Roffe H/Leroy Carr
GENRE: countryblues?
LÅTLÄNGD: 2:25
INSPELNINGSÅR: 2017

FORMAT: mp3

Har börjat så smått att lira och lyssna igen efter en jättejobbig öronhistoria som började i våras och pågått nu över ett halvår. Tappade lusten att både lyssna och lira eftersom hörseln var mycket nedsatt på högerörat, värst var det att jag inte hörde diskanten, allt blev som ett mummel. Nu är jag någotsånär återställd (så pass att jag vill börja lira igen) och hoppas att det ska bli ändå bättre.
Låten är aningen omskriven text av Leroy Carr (originaltiteln Low Down Dog Blues och spelades som en blues) Jag gjorde en egen melodi istället, som jag tyckte passade bra till texten. Inget speciellt mäkvärdig låt blev det kanske, men det kändes så otroligt skönt att få köra igång igen.
/Roffe H

Eddi:
Härligt att höra din röst igen och att du blivit bättre i öronen. Nåt konstruktivt ska man ju komma med och då frågar jag mig om ackeguran verkligen har rätt takt lyssnade i paddan nu så lite reservation för det i övrigt en skön tolkning tycker jag :D

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.09.2017, 00:14:46 ---Härligt att höra din röst igen och att du blivit bättre i öronen. Nåt konstruktivt ska man ju komma med och då frågar jag mig om ackeguran verkligen har rätt takt lyssnade i paddan nu så lite reservation för det i övrigt en skön tolkning tycker jag :D

--- Slut citat ---

Tack för lyssning...de är tre guror (dock ingen acke) en vänster, en mjukare (ren komp) i mitten och en lite ruffigare till höger? Vilken menar du inte riktigt "håller takten"? Återkom gärna i ärendet.
Roffe H

Eddi:
Ska lyssna i studion lite senare

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.09.2017, 00:39:15 ---Ska lyssna i studion lite senare

--- Slut citat ---

Skulle vara schysst, vore så synd om nåt är otajt, har lyssnat på bara de tre gitarrerna tillsammans med klick och kan inte höra nåt knas. Vore trist om man tappat greppet efter den långa frånvaron.
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion