Kontrollrummet

Marsall - Häxkonst o Magi

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
kompositör:Marsall
Text: Marsall
låtnamn:Häxkonst o Magi
genre: Psykedelisk Rock ?
Medverk:
Format:mp3
år:2017

En ny låt som jag nu fått tid o ork att mixa ..Tar tacksamt emot trix o mix o ris o ros förslag ..

Häxkonst O Magi

Sätt dig ner vi tar det lugnt här
Hur var det nu egentligen det var
Vi tar en sak i taget o vi lämnar inga tomma svar

Drottningen såg just ett vänligt spöke
Kungen svalde ett nytt apanage
Slaktaren skurar rent golvet i köket
O prästen bjuder in till nytt tabbaras

ref
Jag blev just indragen i Häxkonst o magi
När jag satt på bussen läste en dam ur ett horoskop och hon sa
Du befinner dig här och nu Men var vaksam hurrudu
För jordens dagar har sett sitt slut

Jag mår bra jag mår bra

Sätt dig ner.....

Drottningen dansar i finaste stassen Kungen känner oro inför alla valen
Slaktaren röker på uteterassen O prästen sitter ensam i stora salen..

reff..

Jag mår bra jag mår bra jag mår bra jag mår bra.....

« Senast ändrad: 01.10.2017, 18:00:40 by Marsall »


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
En ny låt med karaktäristisk Marsall-stämpel! Inte alls dåligt, men jag
faller inte pladask, som jag gjort för en del av dina tidigare låtar.
Avsnittet 31 - 45 sek gillar jag! Snyggt med den viskande rösten i kombination med elgitarren!
Refrängen känns aningen ansträngd. Tror den ligger i en lite för hög tonart för sången..?
Mixmässigt tycker jag sången är för låg i avsnittet efter 45 sekunder och som återkommer nånstans efter 100.
Annars (som vanligt) ett ganska litet arr, som ger en klar ljudbild med bra separation!
Lägg gärna upp texten!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag håller med Asti i allt, lyssnade i paddan och uppfattade inte orden där du sjunger starkt, du kanske kan dra ner volymen lite o Eqa upp runt 1000 så tror jag hörbarheten blir bättre?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
En ny låt med karaktäristisk Marsall-stämpel! Inte alls dåligt, men jag
faller inte pladask, som jag gjort för en del av dina tidigare låtar.
Avsnittet 31 - 45 sek gillar jag! Snyggt med den viskande rösten i kombination med elgitarren!
Refrängen känns aningen ansträngd. Tror den ligger i en lite för hög tonart för sången..?
Mixmässigt tycker jag sången är för låg i avsnittet efter 45 sekunder och som återkommer nånstans efter 100.
Annars (som vanligt) ett ganska litet arr, som ger en klar ljudbild med bra separation!
Lägg gärna upp texten!
/Asti

Tack Asti för gill o feed o fina förslag o att ljudbild o seppen e fin  :D

Jag har eq sången lite på partiet efter 45 o 100 o sjöng om o gick upp istället på tonen på melodin på sången på reffen texten är där nu också

Jag håller med Asti i allt, lyssnade i paddan och uppfattade inte orden där du sjunger starkt, du kanske kan dra ner volymen lite o Eqa upp runt 1000 så tror jag hörbarheten blir bättre?

Tack eddi för dina öron o feeden :D

Har nu equat sången på tai stället o sjungt om lite reffe av bara farten :)


Tack båda för era öron  B) 


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Hmmm... jag gillar låten, den är riktigt bra... men refrängen är lite för stökig för mina öron... som om det skulle vara för mycket frekvenser som kolliderar där eller nåt. Verserna funkar finfint... kanske det är mina öron det är fel på :unsure: ...eller så börjar dom bara helt enkelt bli gamla :mellow:

//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt drag och fyndigt text...kanske ligger det något i det Asti säger om tonart och eq, fast jag har fortfarande lite svårt med mitt högra öra så vågar inte säga något bestämt  :unsure:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja nu gick det att höra bättre om det nu inte var upplägget av texten som förvirrat mig. Fast jag tycker nog ändå att den starka rösten i REFRÄNGEN är lite föör stark på nåt sätt. I övrigt är det en kul låt med lite galen text (som vanligt) men man sitter ju o fundrar på hur du fick ihop den så - bra fantasi är väl kanske svaret. :D

Edit: Jag skrev versen av nån anledning, sorry.
« Senast ändrad: 19.09.2017, 23:35:52 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Hmmm... jag gillar låten, den är riktigt bra... men refrängen är lite för stökig för mina öron... som om det skulle vara för mycket frekvenser som kolliderar där eller nåt. Verserna funkar finfint... kanske det är mina öron det är fel på :unsure: ...eller så börjar dom bara helt enkelt bli gamla :mellow:

//Space

Tack Space för gillande o feed :D
inget fel på dina öron har både sjungt om hela reffen o skruvat på eq kranarna så gott jag kan tror frekvenserna synkar bättre nu?

Härligt drag och fyndigt text...kanske ligger det något i det Asti säger om tonart och eq, fast jag har fortfarande lite svårt med mitt högra öra så vågar inte säga något bestämt  :unsure:
/Roffe H

Tack roffe gillande av draget o texten :D
astis o dina öron hörde perfekt.. har rattat o sjungt om reffen

Ja nu gick det att höra bättre om det nu inte var upplägget av texten som förvirrat mig. Fast jag tycker nog ändå att den starka rösten i versen är lite föör stark på nåt sätt. I övrigt är det en kul låt med lite galen text (som vanligt) men man sitter ju o fundrar på hur du fick ihop den så - bra fantasi är väl kanske svaret. :D

tack eddi för återkoppling o feed
Har sänkt visksverssången nu o sjungt om reffen o rattat på eq så gott jag kan :)
Ja texter dom kommer som brevet på lådan :lol: Det är väl fantasin skulle jag tro :D



Tack som bara attan alla för era öron :wub: B)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Har inte läst vad de andra skrivit. Låten bär ditt signum.
Det första jag tänker på är att sången är för låg - om den görs tydligare/högre? så flyter allt ihop bättre.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Har inte läst vad de andra skrivit. Låten bär ditt signum.
Det första jag tänker på är att sången är för låg - om den görs tydligare/högre? så flyter allt ihop bättre.

/G

Tack Gurano för feedback :D

Har nu höjt reffesången ett snäpp o rattat lite mer på eq hoppas det vart till det bättre?  :unsure:

uppdat! 2017-09-24
Sänkt basigheten på basen och bytt reverb på reffesången
« Senast ändrad: 24.09.2017, 16:29:42 by Marsall »


Utloggad Toby

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 633
    • Visa profil
Gillar de riktigt tunga gitarrerna och versen som smyger! Snyggt dynamiskt! Kanske lite Rammstein feeling där. Sedan kommer refrängen som jag inte riktigt tycker passar in. Blir för snäll jämfört med det andra. Andra har redan talat om mixen så det hoppar jag.
Toby
https://open.spotify.com/artist/7BjBVvIYDm2uxG1oyQxr7E
https://soundcloud.com/wholespirit
https://twitter.com/WholeSpirit1
https://wholespirit.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/wholespiritmusic/


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Gillar de riktigt tunga gitarrerna och versen som smyger! Snyggt dynamiskt! Kanske lite Rammstein feeling där. Sedan kommer refrängen som jag inte riktigt tycker passar in. Blir för snäll jämfört med det andra. Andra har redan talat om mixen så det hoppar jag.
Toby

Tack toby för gill av guror o verssmyget  :D o rammstein e gott betyg tänk om man fick till dom fetgurorna   :)
reffen verkar ingen gilla utom jag då :lol:

Har lagt en guraräkariff långt bak i bakgrunden på reffen nu. och slipat basen o sången där ytterligare .. B) Rock on!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fantastisk och fantasifull text, den fångar mig! Som vanligt glöd och energi från dig, ja den bär ditt signum -inte illa alls!
Plinkar på en låt...


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Fantastisk och fantasifull text, den fångar mig! Som vanligt glöd och energi från dig, ja den bär ditt signum -inte illa alls!

Tack plinka för gill av text och fångeriet o glöd o energi det värmer en punkgube"s själ B) :D