Forum > Demolåtar
Plinka -August Moon
Plinka:
Ja, inte går det fort här att färdigställa saker och ting, men tack för era kommentarer! Det har lett till, inte en ny mix men en ny master, som är något mjukare tror jag.
--- Citat från: Jocke skrivet 20.08.2017, 13:19:46 ---Kul med nya "leksaker"! :)
Tycker det låter "besynnerligt" - på ett intressant sätt. Samhörigheten mellan tribe och electronica har inte slagit mig tidigare men det suggestiva drivet finns i båda - spännande "crossover"! :)
--- Slut citat ---
Tack Jocke, det får gärna vara besynnerligt ;) Samhörigheten finns där! Trancedance har tex sitt ursprung i det afrikanska tribe :D
--- Citat från: Eddi skrivet 23.08.2017, 13:11:17 --- :lol: Det här kräver en holk för att uppskattas på bästa sätt. Dessvärre har jag slutat med sånt för länge sedan vilket just nu känns lite tråkigt av mig.
--- Slut citat ---
Inte är det tråkigt att du slutat med holkar, det kan väl inte vara hälsosamt ;) själv är jag helt nykter när jag skapar sånt här, men så är jag ju inte riktigt klok heller :)
--- Citat från: zorrow skrivet 25.08.2017, 21:55:43 ---jättebra bra Plinka! Du har koll på frekvenserna :D Kanske prova en version där de högsta Hz är lite neddragna... Men är inte säker :unsure: Kristallklart sound och vilken separation! Grymt!!!
--- Slut citat ---
Tack zorrow, nice att du gillar detta och soundet! Har gjort en ny master nu och dragit ner lite på de högsta hz -hoppas inte det lite mjukare ljudet har dragit ner det kristallklara i soundet...
--- Citat från: MaxB skrivet 26.08.2017, 13:17:16 ---Roligt att din musik också fyller en funktion för andra!
--- Citat från: Eddi skrivet 23.08.2017, 13:11:17 --- :lol: Det här kräver en holk för att uppskattas på bästa sätt. Dessvärre har jag slutat med sånt för länge sedan vilket just nu känns lite tråkigt av mig.
--- Slut citat ---
I new age finns alternativ! :P
Du behöver ingen fågelholk i trädet, för att dansa till det här!
--- Slut citat ---
Ja det blir lite extra meningsfullt att göra musik som jag kan använda och mina kunder uppskattar det! Min yoga- och dansstudio ligger inbäddad mitt bland träden, mest ekar, men jag har ännu inte kommit på tanken att spika upp någon fågelholk här :D
--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.08.2017, 18:47:28 ---Sköna rytmer du har fått till. Du får det att låta lätt. Skön låt.
Är inte helt säker på att jag gillar sticket vid 189 - 196 :unsure:
Låten tål flere lyssningar så den hamnar nog i mitt bibliotek :)
//Space
--- Slut citat ---
Tack Space, kul att den tål flera lyssningar. Jag är inte heller helt säker på att jag gillar sticket men det får liksom vara där ändå och bryta av och skava till det lite ;)
Tack alla, ny master ligger i trådhuvudet, kanske är den bättre, kanske inte :)
Roffe H:
Suggestivt, spännande och mystiskt. Låter fin-fint tycker jag.
/Roffe H
Marsall:
Ohh me like monotont-hypnotiskt mys-elektro den mörka darrande synthen med dom yogiska trummorna sen går pulsen upp beatet likaså gott gott..
Melodislingan e skön också gärna lite mer framträdande för min smak för foten började pumpa golv när den kom in B)
Plinka:
--- Citat från: Roffe H skrivet 02.10.2017, 10:59:51 ---Suggestivt, spännande och mystiskt. Låter fin-fint tycker jag.
/Roffe H
--- Slut citat ---
Tack Roffe för suggestivt spännande, mystiskt, så vill jag ha det!
--- Citat från: Marsall skrivet 02.10.2017, 17:53:23 ---Ohh me like monotont-hypnotiskt mys-elektro den mörka darrande synthen med dom yogiska trummorna sen går pulsen upp beatet likaså gott gott..
Melodislingan e skön också gärna lite mer framträdande för min smak för foten började pumpa golv när den kom in B)
--- Slut citat ---
Tack för det omdömet Marsall :D Kanske finputsar lite till snart då så melodislingan får framträda lite mer ;)
Marruschkka:
Mycket suggestivt, jättevackra sångstämmor som kanske ska fram lite till? Koklockorna eller vad det är, är lite markanta de första 2 minuterna, annars så oerhört njutbart Plinkan :wub:
Sorry, så mycket njutbart det finns att lyssna på här på kr, men din stack ut (som vanligt). Har inte varit här på länge men nu har jag fått nytändning :D
Bravo, och jättesnygg ljudbild :rolleyes:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida