Forum > Demolåtar

zzeb - Say it

<< < (2/3) > >>

MaxB:
Myspys att höra dig igen. Lyssnar i bullrig bil och det gör nog att jag missar en del.
Gillar låten och arret men saknar något som ger ett stadigt driv. Gitarrkomp som bara hörs på första takten tredje takt delen med ett uppåtritat tjack är bra på såna här låtar.

Marsall:
Skön behaglig mix guran o sången i centrum passar handsken tycker jag :) visst liite småkörer skulle nog passa finfint ..men jag tycker den inte behöver nåt storslaget pompido ..du kan ju göra version 1 o 2? ..men jag håller på laybacken och kurar upp mig i soffhörnet o softar  :D

Eddi:

--- Citat från: zzeb skrivet 09.07.2017, 22:08:08 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.07.2017, 21:59:22 ---Jättesnygg soul-låt med fin känsla i sången! Snygga gitarrer också!
Sångljudet skulle jag vilja ha lite mer diskant i och kanske aningen mer reverb....
Toppen hade ju varit med en "svarande" kör i refrängen, men det är väldigt
bra så här också! Lite blås som kommer in då och då hade nog också varit en extra krydda.
/Asti

--- Slut citat ---

Jo jag får nog jobba lite till med soundet. Ska testa med blås och svarskörer och få det mera Motown.
Tack för tyck och lyssning.
/zzeb

--- Slut citat ---
Jag håller med dig själv här - de utvecklingstankarna skulle betyda en jättehöjning av redan nu jäkligt bra låt, gillar din röst mycket :D

zzeb:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.07.2017, 23:01:00 ---Right up my ally detta zebben. Grymt skön ljudbild sång lir och låt. Visst lite blås hade dragit det än mer motown, men låten funkar kalas så här också.

Högsta betyg från norr, I love it.

Mike

--- Slut citat ---

Gött att du gillart och tack för att du tog dej tid att lyssna.

--- Citat från: MaxB skrivet 10.07.2017, 12:57:39 ---Myspys att höra dig igen. Lyssnar i bullrig bil och det gör nog att jag missar en del.
Gillar låten och arret men saknar något som ger ett stadigt driv. Gitarrkomp som bara hörs på första takten tredje takt delen med ett uppåtritat tjack är bra på såna här låtar.

--- Slut citat ---

Bra ide' Max. Spelar man bättre på tjack? ;)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.07.2017, 08:35:52 ---Wow, verkligen snyggt :wub:. Mycket stiligt gitarrlir :)
Asti ville ha lite mer diskant i sången... lite mer diskant på allt skulle kanske sitta. Inte mycket, bara lite.
Köpte nyligen en platta, "Delilah" med Andersson East. Mycket likt denna låt, utom att han har blås med.

Denna låt tål flere lyssningar.

//Space

--- Slut citat ---

Får nog till att skruva lite mer.
Lyssnade på Andersson East efter ditt tips. Jäkligt skönt sound på den artisten. Tack för tipset.

--- Citat från: Marsall skrivet 10.07.2017, 18:37:10 ---Skön behaglig mix guran o sången i centrum passar handsken tycker jag :) visst liite småkörer skulle nog passa finfint ..men jag tycker den inte behöver nåt storslaget pompido ..du kan ju göra version 1 o 2? ..men jag håller på laybacken och kurar upp mig i soffhörnet o softar  :D

--- Slut citat ---

Tjenix på dej Marsall. Håller mej fortsättningsvis lite soft så att du kan fortsätta kura dej i soffhörnet;)

--- Citat från: Eddi skrivet 10.07.2017, 20:58:58 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 09.07.2017, 22:08:08 ---
--- Citat från: Asti skrivet 09.07.2017, 21:59:22 ---Jättesnygg soul-låt med fin känsla i sången! Snygga gitarrer också!
Sångljudet skulle jag vilja ha lite mer diskant i och kanske aningen mer reverb....
Toppen hade ju varit med en "svarande" kör i refrängen, men det är väldigt
bra så här också! Lite blås som kommer in då och då hade nog också varit en extra krydda.
/Asti

--- Slut citat ---

Jo jag får nog jobba lite till med soundet. Ska testa med blås och svarskörer och få det mera Motown.
Tack för tyck och lyssning.
/zzeb

--- Slut citat ---
Jag håller med dig själv här - de utvecklingstankarna skulle betyda en jättehöjning av redan nu jäkligt bra låt, gillar din röst mycket :D

--- Slut citat ---

Tack Eddi. Vi får väl se var det slutar om jag börjar blanda in fler instrument. Har fullt upp med sång gitarr bas och trummor:)
Kanske nått sliskigt Las Vegas arrangemang.

Tack igen alla för att ni tog er tid att lyssna och komma med funderingar och tips.

//zzeb

MaxB:
Riffet ska låta "tjack" och vara av karaktären upstroke.  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion