Forum > Färdiga produktioner

Asti - Wait till tomorrow

<< < (4/5) > >>

Plinka:
Det är som en ljuvlig mix av Beatles och Asti detta  :wub: Det är alltid skönt att lyssna på dina alster, du har verkligen skapat ett sound som är både behagligt, mysigt och krispigt. Jag har nog missat varför du ska sluta producera musik -har du kört slut på din studio eller på din kreativitet, eller dina öron, eller varför?? Tråkigt!

Asti:

--- Citat från: Plinka skrivet 04.07.2017, 22:59:34 ---Det är som en ljuvlig mix av Beatles och Asti detta  :wub: Det är alltid skönt att lyssna på dina alster, du har verkligen skapat ett sound som är både behagligt, mysigt och krispigt. Jag har nog missat varför du ska sluta producera musik -har du kört slut på din studio eller på din kreativitet, eller dina öron, eller varför?? Tråkigt!

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar mina låtar Carina!
Att jag inte spelar in nåt nu beror på att datorn kraschat. Men jag är också rädd om hörseln,
så jag kommer nog inte att investera i en ny DAW. Men visst kliar det i fingrarna... :rolleyes:
Tack för din feedback!
/Asti

Toby:
Detta intro får en fast direkt  (jag säger inte Strawberry F  :lol:) Så snyggt med det sparsmakade kompet i första versen! Snygg melodi med många små finesser. Det enda är väl att den känns lite rumphuggen då den bara plötsligt tar slut. I alla fall är du en jäkel på att skriva låtar, Peter!/Toby

Asti:

--- Citat från: Toby skrivet 08.07.2017, 15:01:13 ---Detta intro får en fast direkt  (jag säger inte Strawberry F  :lol:) Så snyggt med det sparsmakade kompet i första versen! Snygg melodi med många små finesser. Det enda är väl att den känns lite rumphuggen då den bara plötsligt tar slut. I alla fall är du en jäkel på att skriva låtar, Peter!/Toby

--- Slut citat ---
Spännande att du hittar en koppling till Strawberry Fields! Beatles bästa låt enligt min mening!  :)
Introt är en Hypersonic flöjt som spelas ett par oktaver för lågt. Liknar väl kanske lite en mellotron.
Här försökte jag antagligen få låten omväxlande genom att använda 3-4 olika teman...
Jo, slutet kanske hade funkat bättre med en repetition eller två av "...for the sun to shine on you"!
Skulle gärna velat göra den förändringen om det hade varit möjligt....
Roligt att du gillar mina låtar! Tack för din feedback Torbjörn!
/Asti

zzeb:
Väldigt fint komponerat och framfört Asti. Har inte ditt producentöra och kan komma med fina tips som du alltid brukar göra.
Men jag tycker mycket om det jag hör och det är väl det viktigaste.
Väldigt tråkigt att läsa att din hörsel krånglar och att du tvingas sluta spela in. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion