Forum > Färdiga produktioner

Plinka & Jocke: Smile for a while

(1/3) > >>

Plinka:
Nu är jag rädd att jag råkar spamma er lite grann...ber om ursäkt för detta!
Jag och Jocke har jobbat ett tag på några låtar, vi gillar att samarbeta i lugnt mak.
Denna är nu färdig, och eftersom vi redan mastrat den(hos Yllet) så är det för sent att klaga på mixen, men ni kan ju lyssna och kommentera ändå ;) Alltid kul att ta emot synpunkter! Den ligger på Spotify snart med :)

Arr, gitarr, bas, mix mm: Jocke
Text/melodi och sång: Plinka
Master: Yllet

Asti:
Jättesnyggt! Fin mix och skön ljudbild! Bra sång, inkl stämmor.
Det här ger mig Cardigan-vibbar. Kanske delvis beror på sångsoundet....?
Om man finge önska en sak (fast det är ju lite sent) så skulle jag vilja ha mer
basspel på grundtoner och inte riktigt så mycket på parallelltoner (heter det så..?).
Men det är småsaker och inget att hänga upp sig på!  :)
Fint colab!
/Asti

MaxB:
Upplever även på denna låt att sången skulle ligga längre fram, så jag har nog inte så bra omdöme, Yllets omdöme litar jag på.

Jocke:
Tack! :D

Ja, jag kan nog också tänka mig någon dB till i mellanregistret . Tror att Jon för det första har bättre lyssning än de flesta av oss och för det andra vet hur det ska mixas för att alls låta i det som folk lyssnar genom nuförtiden... ;)

Det där med basen då... om vi bortser från mellanspelet där basen har en egen melodi så spelar basen unisont med gitarr och Rhodes i versen och i refrängen matar den grundtoner som följer harmonierna med lite "gångar emellan". Där är inga parallelltoner - möjligen "sjunger pukorna lite "... ;)

Toby:
Snyggt sound överlag och melodin i versen gillas. Refrängmelodin lite väl anonym och skulle nog stuckit ut mer för ett bättre lyft. Trummorna i versen är ok men i reffen, i mina öron alldeles för baktunga. Inte förtjust i trummorna skulle jobbas mer med men såg att det är försent. Fin sång och stämmor men upp aningen så den sticker ut lite mer. Överlag snyggt jobb annars!
Toby

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion