Forum > Demolåtar

Gurano, Plinka & Marsall - Spegelplaneten

<< < (5/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 04.07.2017, 08:24:02 ---Nåja, nu blev det mycket bättre (med sång) ^_^. Tycker fortfarande att du kunde sänka på hihatens volym B). Distar sången ställvis... kenske medvetet val?
Kom ställvis att tänka på Kent :D

//Space

--- Slut citat ---
Dessa trummor - jag tror att vi kanske har lite olika trumideal :D
Ang sången - jo jag har medvetet pressat sångspåren lite - tyckte att det blev rätt ok - men jag kan ha fel

--- Citat från: Asti skrivet 04.07.2017, 10:12:24 ---Bra sång av Plinka och Marsall! Här kompletterar dom varandra fint.
Skulle nog vilja ha ner reverbet en aning på både sång och instrument.
Sammantaget blir ljudbilden lite otydlig på grund av det tror jag....
Bra colab det här!
/Asti

--- Slut citat ---
Tack - jag gör nog inget åt reverbet...tror jag (men det är inte skrivet i sten :D )

--- Citat från: Plinka skrivet 04.07.2017, 23:50:33 ---Tack Asti och space, ja det är kul att sjunga mot kreativa Marsall(som skrivit det mesta av texten), det blir liksom lekfullt. Jo jag tycker också att sången distar här och var, men tänkte också att det nog var medvetet val ;)

--- Slut citat ---
Japp det var medvetet :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.07.2017, 12:57:22 ---Finemangs med sången på detta,nicigt collab alla.

Ja det låter lite för hårt komprimerat/distat/limiteratat här och var..Nåväl,lyssnade snabbt så det kanske ska vara så  :)

Men i övrigt fint som snus

Rock on

Mike

--- Slut citat ---
Tackar
Jo spåren är pressade en del - ville att det skulle låta lite forcerat

--- Citat från: Eddi skrivet 05.07.2017, 17:15:50 ---Jag tycker att ni tre kompletterar varandra så himla bra. Jag får sjuttiotal i tankarna och Ur trollkarlens hatt mm. Gillas starkt har inga mixtips alls. :D

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar och kul att du säger att du får 70-talsvibbar. Har sedan en längre tid tillbaka landat i lyssning av en jäkla massa 70-talsmusik - kanske har det smittat av sig?

Tack alla för era lyssningar och komments - kanske ändrar jag ljudbilden lite - måste suga på den lite bara :D
/G

Marsall:
Visst går det släppa på bromsen men vet inte hur det blir med helheten ..gjorde en lyss i bilstereon ner på stan..lät gottmos...Vart ett fint kinderägg det här tycker jag.. :D B)

Toby:
Gungar på gott och med sång har det lyft fint! Marsall och Plinka funkar mycket bra tillsammans. Gillar soundet du fått till. /Toby

Gurano:

--- Citat från: Marsall skrivet 08.07.2017, 13:18:42 ---Visst går det släppa på bromsen men vet inte hur det blir med helheten ..gjorde en lyss i bilstereon ner på stan..lät gottmos...Vart ett fint kinderägg det här tycker jag.. :D B)

--- Slut citat ---
:)

--- Citat från: Toby skrivet 08.07.2017, 14:55:24 ---Gungar på gott och med sång har det lyft fint! Marsall och Plinka funkar mycket bra tillsammans. Gillar soundet du fått till. /Toby

--- Slut citat ---
Vi tackar :)

zzeb:
Härligt och roligt att höra er igen. Lekfull och fyndig text. Man blir glad helt enkelt:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion