Forum > Demolåtar

Chip Ambition

(1/2) > >>

1up:
Chip Ambition

spacetrucker:
Popcorn i ny tappning :D
Låter annars bra men jag hade kanske höjt diskanten lite eller lagt till nåt rytmiskt med högre frekvens. Nu käns det som att handklappen är det högsta (frekensmässigt) ljudet.

//Space

1up:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.06.2017, 14:52:44 ---Popcorn i ny tappning :D
Låter annars bra men jag hade kanske höjt diskanten lite eller lagt till nåt rytmiskt med högre frekvens. Nu käns det som att handklappen är det högsta (frekensmässigt) ljudet.

//Space

--- Slut citat ---

Jag är inne på samma linje vet inte vad i rythmik som ska till. Ideer?

Mina låtar brukar jag vilja ha clean i soundet så gott jag kan blir lätt bastungt såsom nu så något i övre registret bör komplettera.

Visst nationaldagspopcorn. :)

spacetrucker:

--- Citat från: 1up skrivet 06.06.2017, 14:56:06 ---
--- Citat från: spacetrucker skrivet 06.06.2017, 14:52:44 ---Popcorn i ny tappning :D

//Space

--- Slut citat ---

Jag är inne på samma linje vet inte vad i rythmik som ska till. Ideer?

Mina låtar brukar jag vilja ha clean i soundet så gott jag kan blir lätt bastungt såsom nu så något i övre registret bör komplettera.

Visst nationaldagspopcorn. :)

--- Slut citat ---

Hade det varit "vanlig rock" hade jag kanske lagt till en ride-cymbal eller en hihat...

Gurano:
Svängig och medryckande - men personligen har jag lite svårt för sådana här synthljud. Space har nog en poäng i att adda nåt.
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion