Forum > Demolåtar
Gurano & Marsall - Bon Appetit
Harmonica mike:
God middag :D
Skön dänga med matiga verser,det gillar jag.
Lite för mycket av den distade guran i ljudbilden tycker jag,lite svårt att höra finurligheterna i sången.
Grymt bra lirat och ylat,men lite mer mixning för sångens tydlighet och volym.
Det kan räcka med att minska lite volym på distguran för att jag skall bli nöjd :D
Rock on boys,det här inspirerar ju!
Mike
spacetrucker:
Svänger gott. Basen (baskaggen + basen) är lite tunn i bottnet tycker jag, kunde ha lite mer tryck.
Snyggt lirat och sjunget annars.
//space
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 09.05.2017, 10:37:28 ---Snygga gitarrer! Bra sång av Marsall, men jag skulle vilja ha den lite närmre.
Lägg gärna upp texten så man hänger med bättre! Hör inte riktigt allt nu.
Ljudbilden tycker jag kunde breddas mer och basen är aningen tunn.
(med reservation för min hörsel :))
/Asti
--- Slut citat ---
Tackar - ska kolla närmare på sången
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.05.2017, 13:34:53 ---God middag :D
Skön dänga med matiga verser,det gillar jag.
Lite för mycket av den distade guran i ljudbilden tycker jag,lite svårt att höra finurligheterna i sången.
Grymt bra lirat och ylat,men lite mer mixning för sångens tydlighet och volym.
Det kan räcka med att minska lite volym på distguran för att jag skall bli nöjd :D
Rock on boys,det här inspirerar ju!
Mike
--- Slut citat ---
Tackar - ska kolla närmare på gurans ljud och sångens nivå
--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.05.2017, 09:11:16 ---Svänger gott. Basen (baskaggen + basen) är lite tunn i bottnet tycker jag, kunde ha lite mer tryck.
Snyggt lirat och sjunget annars.
//space
--- Slut citat ---
Tackar - ska kolla märmare på bas/baskagge (håller med om att den är lite tunn :D )
Gurano:
Nu ligger texten uppe. Jag har även ändrat mixen lite så att sången hörs mer och så är basen fetare (kanske för dominernade nu - har inte bestämt mig än?) å så har jag fetat kaggen liiite.
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/BonAppetit_2TEST.mp3[/mp3]
Harmonica mike:
Så där ja,klar förbättring :D
#####################
Hårklyverier,om man vill gå till frisören:
Hur skulle mixen låta med basen en extra dubbad oktav ned och/eller lite eq:ande för att att lägga den lägre i registret? Jag upplever mixen relativt mättad i mellan registret,mycket som samsas om det magra utrymmet där. Låten saknar en tydlig botten i min lyssning,jag hör baskaggen kämpa ensam långt borta i dimman som en mistlur. Bas/baskagge närmare varandra,jag tror ljudbilden skulle bli än bättre då. Samt lite separering av gitarrer/trummor frekvensmässigt.
Ovanstående behöver vi ju inte veta men jag är i alla fall liiite nyfiken :)
Nåväl,grymt bra jobbat med låten boys. Jag tokgillar denna smakliga måltid.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida