Forum > Demolåtar

Gurano & Marsall - Bon Appetit

<< < (3/3)

Plinka:
Rockigt och skitigt och härligt! Coolt med det lite brötiga soundet, ev håller jag med om HMikes fundering kring att dubba basen, men har inte bästa lyssningen just nu för att uttala mig säkert ;)

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.05.2017, 10:52:16 ---Så där ja,klar förbättring :D

#####################

Hårklyverier,om man vill gå till frisören:

Hur skulle mixen låta med basen en extra dubbad oktav ned och/eller lite eq:ande för att att lägga den lägre i registret? Jag upplever mixen relativt mättad i mellan registret,mycket som samsas om det magra utrymmet där. Låten saknar en tydlig botten i min lyssning,jag hör baskaggen kämpa ensam långt borta i dimman som en mistlur. Bas/baskagge närmare varandra,jag tror ljudbilden skulle bli än bättre då. Samt lite separering av gitarrer/trummor frekvensmässigt.

Ovanstående behöver vi ju inte veta men jag är i alla fall liiite nyfiken  :)

Nåväl,grymt bra jobbat med låten boys. Jag tokgillar denna smakliga måltid.

Mike

--- Slut citat ---
Har sugit lite på det där med basen men landat i att den får vara som den är - låter rätt bra i min lyssning.

--- Citat från: Plinka skrivet 16.05.2017, 22:36:40 ---Rockigt och skitigt och härligt! Coolt med det lite brötiga soundet, ev håller jag med om HMikes fundering kring att dubba basen, men har inte bästa lyssningen just nu för att uttala mig säkert ;)

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar men basen blir nog som den är tror jag.

Tack för era tankar  :D
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion