Forum > Färdiga produktioner
Just när fåglar bygger bo
Henric:
--- Citat från: Asti skrivet 23.04.2017, 11:05:57 ---Det här gillar jag! Vemodigt och dystert! :)
Snyggt arr! Gillar trumsoundet skarpt! Mixen är bra vad jag kan höra....
Blev fundersam på låten i början när det lät lite reggae, men den sköna refrängen bröt
väldigt fint med versen och i andra vändan föll versen också på plats.
Snyggt framfört! Du sjunger på bred skånska, vilket kanske en del har svårt för,
dock inte jag! Jag älskar den skånska dialekten. Texten är rak och mörk men bra!
Helt i min smak detta!
/Asti
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar texten Asti, många gånger stannar mina projekt upp just när texten skall skrivas.....men man behöver ju egentligen bara lyssna lite på Per Gessle t ex för att inse att en låttext kan handla om precis vad som helst och behöver heller inte ha någon verklighetsförankring! Trumljudet denna gång är en loop från min Yamaha Motif XS-6 fantastisk synth med ett rikt ljudbibliotek!
Dialekten ja den är som den är, då ska du vet att jag försökt slipa bort den värsta Göingedialekten! Tack för din kommentar! :rolleyes:
Henric:
--- Citat från: Marsall skrivet 23.04.2017, 15:52:55 ---Skönt baslir o gung ..Och bra sångslingor o hh på svenska också B). gillar reffenöteriet också :) för upphottning av låten ytterligare så kanske lite galnare ljud/ a gitarrlir på reffen.. beat on!
--- Slut citat ---
Slitit rätt hårt med slappandet....inte lätt....men det tar sej....gitarrsolot är på plats nu och lirade även in lite sparsmakade gitarrfills på refrängomtaget - gitarrljuden tog jag ifrån TH3 www.overloud.com mkt användbar till gitarr och bas men även till allt annat om man vill köra sång genom en stärkare t ex som kan vara fräckt ibland! Tack för din kommentar! :rolleyes:
Henric:
Nu är allt inspelat och behöver mogna till sej ett par dagar! Men det känns ok så här långt! Tack för alla kommentarer så här långt!
Henric
Fuzzbub:
Eh, jag ser ingen fil att spela upp ... Kan det vara tjall på min webläsare eller har du glömt den i uppdateringsbrådskan? /Fuzz
Henric:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 23.04.2017, 18:52:55 ---Eh, jag ser ingen fil att spela upp ... Kan det vara tjall på min webläsare eller har du glömt den i uppdateringsbrådskan? /Fuzz
--- Slut citat ---
Det är något tjall på linjen, kan inte ladda upp filen, KR- säger att tiden gått ut blablabla
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida