Forum > Färdiga produktioner
Just när fåglar bygger bo
Henric:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.04.2017, 08:58:20 ---Låten ger mig rysningar... svårt att ge nån vettig kommentar... utom att den ger mig rysningar. Mycket stark låt. Lustigt när allt är rätt så blir man inte ens störd av dialekten (i mina finladssvenska öron låter skånska så där annars lätt rörigt :lol:)
Om jag nu anstränger mig för att hitta på nåt att säga så hade kanske "vågat tro" och "bygger bo" (kören alltså) kunnat ha lite lägre volym och lite mer reverb... men det är bara min åsikt.
//Space
--- Slut citat ---
Kul att du gillar, extra roligt för jag har ofta haft problem med att mina musikprojekt tenderar till att rinna ut i sanden just när texten ska skrivas, det är precis som att det låser sej, en inre röst som dissar alla förslag som poppar fram.....denna gången bestämde jag mej för att inte lyssna på tråkrösten utan försöka segla båten i hamn, komma till avslut och det helst så fort som möjligt! B)
Hur funkar det att sjunga på Finlands-Svenska förresten? :unsure:
Tack för din kommentar, ska funderar på det där med körerna!
Henric
Henric:
Varit inne med friskare öron och justerat lite.....öppnat upp ljudbilden ytterst något, justerat lite grand på sologitarrljudet, sänkt körerna lite grand - känner mej ganska nöjd och färdig med denna, framförallt text-tillverkningen gick snabbt och smidigt - hoppas det håller i sej - skönt att inte ha några bromsklossasr i processen! B)
Låter den ligga kvar i ofärdiga ytterligare några dagar! Tack för alla komentarer!
Mvh Henric
Henric:
Referenslyssnat lite och justerat lite med hjälp av en masteringseq - känner mej oerhört färdig med denna!
Henric
Marsall:
Jo nu var det mer punsch på reffeguran o fin mix ere också...Testa nån ggr när du headbangar till låten att riffa en kompgura som kör lite kompande rasp dubbelt så fort pam pam pam pam ..lite punk souligt" då :)
Henric:
--- Citat från: Marsall skrivet 29.04.2017, 17:07:43 ---Jo nu var det mer punsch på reffeguran o fin mix ere också...Testa nån ggr när du headbangar till låten att riffa en kompgura som kör lite kompande rasp dubbelt så fort pam pam pam pam ..lite punk souligt" då :)
--- Slut citat ---
Här headbangas inte i onödan! :lol: Ja den känns otroligt färdig! Tack för lyss å kommentar!
Henric
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida