Forum > Färdiga produktioner
Just när fåglar bygger bo
Gurano:
Sitter tyvärr med en sunkig lyssning så det är ingen idé egentligen att jag säger något om mixen (i min lyssning låter det lite instängt men jag har ingen aning :D).
På det stora hela låter det bra - baskaggen låter kanske lite pjuppig.
Inte så mycket men men .... :D
/Gurano
Fuzzbub:
Ja nu går det att lyssna igen! :)
Jag är ju insöad på att det ska låta "naturligt" s.a.s. så detta blir ganska mycket överproddat i mina öron men jag hör ju att du kan hantera intrumenten bra! Sen har vi det här med skånskan. Det är inte lite av den varan här om man säger så! :) För min del funkar det då det inte är allvarliga texter utan med en gnutta humor i. Gillar ju Bob Hund, Wilmer, Peps bl.a. Skulle nog också föredra engelska på denna, som någon kommenterade ovan. Trots detta: bra jobbat! /Fuzz
spacetrucker:
Låten ger mig rysningar... svårt att ge nån vettig kommentar... utom att den ger mig rysningar. Mycket stark låt. Lustigt när allt är rätt så blir man inte ens störd av dialekten (i mina finladssvenska öron låter skånska så där annars lätt rörigt :lol:)
Om jag nu anstränger mig för att hitta på nåt att säga så hade kanske "vågat tro" och "bygger bo" (kören alltså) kunnat ha lite lägre volym och lite mer reverb... men det är bara min åsikt.
//Space
Henric:
--- Citat från: Gurano skrivet 23.04.2017, 22:58:03 ---Sitter tyvärr med en sunkig lyssning så det är ingen idé egentligen att jag säger något om mixen (i min lyssning låter det lite instängt men jag har ingen aning :D).
På det stora hela låter det bra - baskaggen låter kanske lite pjuppig.
Inte så mycket men men .... :D
/Gurano
--- Slut citat ---
Baskaggen är lite pjuppig till karaktären men jag gillar den skjuter på gött i subbasen :-) Använde en trumloop fån min Yamaha Motif till denna låten.....sunkig lyssning är inte kul....blir omöjligt att få något vettigt gjort....blir mer en gissningslek som är så tidsödande! Ångrar inte för en sekund att jag valde Genelec 8260A med rumskorrigering....räcker jag möblerar om lite grand i rummet och gör en ny kalibrering så ändras eq-kurvorna.....och det bästa är att om/när man vill flytta så behöver man inte ångra på fasta installationer i ett hus/rum man inte har kvar!
Henric
Henric:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 23.04.2017, 23:22:11 ---Ja nu går det att lyssna igen! :)
Jag är ju insöad på att det ska låta "naturligt" s.a.s. så detta blir ganska mycket överproddat i mina öron men jag hör ju att du kan hantera intrumenten bra! Sen har vi det här med skånskan. Det är inte lite av den varan här om man säger så! :) För min del funkar det då det inte är allvarliga texter utan med en gnutta humor i. Gillar ju Bob Hund, Wilmer, Peps bl.a. Skulle nog också föredra engelska på denna, som någon kommenterade ovan. Trots detta: bra jobbat! /Fuzz
--- Slut citat ---
Jag är djupt rotad i den Skånska myllan! :lol: Känns inte som något alternativ för min del att sjunga/skriva på Engelska!!
Tack för din kommentar! Henric.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida